ساخت دوربین سه‌بعدی ارزان برای تولید تصاویر باکیفیت در همه فضاها

به گزارش ایسنا، ارزان‌ترین دوربین سه‌بعدی تا به امروز، دوربین کینکت مایکروسافت است که در سال 2010 به بازار و برای صنعت بازی رایانه‌ای عرضه شد.این دوربین نیاز به اهرمک و کنترلگر را با ارائه احساس ژست بازیکن کنار گذاشته و کاربر را بطور کامل در بازی غرق می‌کند.

اما این دوربین از محدودیت‌هایی برخوردار است، از جمله این که در فضای آزاد کار نمی‌کند و همچنین تصاویر نسبتا بی‌کیفیتی تولید می‌کند.به گفته محققان، یک دوربین سودمند باید در محیطهای عادی همیشگی قابل استفاده باشد که فضای آزاد یکی از آن‌هاست. آن‌ها معتقدند که اگرچه دوربین کینکت با این محدودیت روبروست، اما اسکنر سه بعدی تضاد حرکت آن‌ها از این قابلیت برخوردار است.

این پروژه توسط سازمان تحقیقات دریایی و وزارت انرژی آمریکا حمایت می‌شود.دوربین جدید از کاربردهای زیادی برای دستگاههای علمی و صنعتی برخوردار است که بر ثبت تصاویر اشکال سه‌بعدی در فضاهایی مانند رباتیک، بیوانفورماتیک، واقعیت افزوده و تولید اتوماسیون تکیه دارند.

این دوربین همچنین بطور بالقوه می‌تواند برای اهداف ناوبری مورد استفاده قرار گرفته و روی هرچیزی از خودرو گرفته تا ویلچرهای موتوردار نصب شود. این یافته‌ها در نشست بین‌المللی عکاسی محاسباتی موسسه مهندسان برق و الکترونیک در هوستون ارائه شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا