بحران امنیتی در پردازنده‌های اپل

شرکت اپل همواره محصولات خاص و منحصربه‌فرد خود را داشته است ولی این محصولات خالی از ایراد نبوده‌اند و آخرین نمونه از این ایرادها به نحوی است که می‌تواند برای بسیاری از کاربران نگران‌کننده باشد. اولین اطلاعات درباره مشکلات موجود در پردازنده‌های اپل در روز چهارشنبه به رسانه‌ها راه پیدا کرد. این اطلاعات حاکی از آن بودند که یک حفره امنیتی در دستگاه‌های مک و میزبانان iOS به چشم می‌خورد که بر اساس آن میلیون‌ها دستگاه در معرض خطر قرار داشتند.

بااین‌وجود اخباری که پس‌ازآن منتشر شد نشان از آن داشت که دو ضعف امنیتی جدید در محصولات این شرکت وجود دارند که با نام‌های شبح و ذوب شناخته می‌شوند. این مشکلات نه‌تنها دستگاه‌های یاد شده را با آسیب روبرو کرده بودند بلکه دستگاه‌هایی مانند تلویزیون اپل نیز به‌واسطه آن‌ها با مشکلاتی بزرگ روبرو شده‌اند.

چه کسانی در امان هستند؟

شرکت اپل اعلام کرده است که به‌زودی اطلاعاتی دقیق درباره این مشکل را منتشر خواهد ساخت. اپل اعلام کرده است که نسخه‌های 11.2 سیستم‌عامل iOS، 10.13.2 سیستم‌عامل مک و نسخه 11.2 سیستم‌عامل TVOS در زمینه حفره امنیتی ذوب مقاوم هستند و کاربرانی که از این نسخه‌ها استفاده می‌کنند، چندان در معرض خطر نیستند.

همچنین گفته می‌شود که به‌زودی این شرکت به سراغ عرضه به‌روزرسانی‌هایی برای محصولات دیگر خود خواهد رفت تا بتواند مشکلات یاد شده را برای محدوده بزرگ‌تری از کاربران خود رفع کند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، اپل به‌صورت رسمی در صفحه پشتیبانی خود خبر از رفع فوری این مشکل در چند روز آینده داده است.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا