ایمپلنت ارتوپدی متناسب با آناتومیک بدن ساخته شد

علی عمادی الله یاری – رئیس هیات مدیره این شرکت دانش بنیان در گفتگو با مهر گفت: اکنون محققان این شرکت موفق شدند تا نمونه های جدید و ابداعی از ایمپلنت های ارتوپدی بسازند.وی اظهار داشت: نمونه ساده ایمپلنت های ارتوپدی که در بدن افراد کار گذاشته می شود، در دراز مدت بر اثر کشش های بدن، می شکند اما ایمپلنت های ساخته شده در این شرکت چنین مشکلی ندارند.

عمادی الله یاری با بیان اینکه در ایمپلنت های قدیمی به هنگام جراحی، از دستگاهی به نام بِندِر، برای حالت دادن ایمپلنت متناسب با بدن بیمار، استفاده می شود، گفت: ایمپلنت های ابداعی در این شرکت، طوری طراحی شده که نیازی به زاویه دادن به هنگام جراحی ندارد و به راحتی در بدن بیمار جاگذاری می شود. همچنین به دلیل استاندارد بودن این ایمپلنت ها و برخورداری از انحنای بالای آناتومیک، سرعت جاگذاری در بدن بیمار را برای جراحان افزایش می دهد.

 وی با اشاره به اینکه مردم به اشتباه به ایمپلنت ها پلاتین می گویند، افزود: در واقع پلاتین، همین ایمپلنت ها هستند و برای فرادی که بر اثر تصادفات، تروما و مواردی از این دست نیاز به جراحی پیدا می کنند، به کار برده می شود. همچنین ایمپلنت ها برای نواحی بالاتنه و پایین تنه و ستون فقرات طراحی و ساخته می شوند.

عمادی الله یاری افزود: ایمپلنت های ارتوپدی تولیدی در این شرکت دارای نشان اهتمام از سازمان غذا و دارو است.وی با بیان اینکه این شرکت عضو کنسرسیوم تولید کنندگان ایمپلنت های ارتوپدی است، خاطرنشان کرد: این نوع ایمپلنت ها، مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور بوده و پروانه های ساخت آن شامل ایزو ۹۰۰۱ از اداره کل تجهیزات پزشکی کشور و  یک استاندار دیگر ازQS  سوئیس می شود. وی افزود: هم اینک ایمپلنت های ارتوپدی در یازدهمین جشنواره ملی کارآفرینی شیخ بهایی جز کاندیداها برای داوری است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا