نسل جدید دارو های مسکن رونمایی شد

مطالعات انجام شده نشان می دهد که این ترکیب داروئی جدید که boronicaine نام دارد می تواند در مصدومیت های ورزش و در رفتگی های مفاصل بسیار تاثیر گذار باشد . تیم پژوهشگران آمریکائی که روی این ترکیب جدید مطالعه می کنند ، دریافتند که این دارو دارای تاثیر ماندگاری بیشتری در کاهش دردها است .

در همین زمینه دکتر جرج کراک George Kracke دستیار پرفسور در دانشگاه میسوری University of Missouri اعلام کرد : " برای مدت زمانی بیش از پنجاه سال ، داروی بی حس کننده موضعی لیدوکائین به دلیل تطبیق پذیری و تاثیر گذاری سریع در محدوده آسیب دیده و دردناک بدن و به عنوان یک داروی بی حس کننده موضعی ، نقشی طلائی در علم پزشکی ایفا کرده است . البته باید اعلام کرد که لیدوکائین دارای تاثیری کوتاه مدت است و خاصیت تسکین دهنده و ضد درد آن به سرعت ناپدید می شود در حالی که این ترکیب داروئی جدید با همان خاصیت ها می تواند تاثیر گذاری بیشتری از نظر زمانی داشته باشد . " بر این اساس اعلام شده است که ترکیب جدید داروئی موسوم به  boronicaine به نسبت لیدوکائین می تواند تا پنج برابر بیشتر ، قابلیت تاثیر گذاری و ماندگاری داشته باشد .

داروی لیدوکائین عموما به صورت های مختلفی از جمله قابل تزریق در جراحی های کوچک و فعالیت های دندانپزشکی استفاده شده و همچنین انواع مختلف داروئی به صورت پماد مالیدنی و یا اسپری آن نیز موجود است که برای موارد مصرفی متنوعی از جمله خراشیدگی ها ، سوختگی ها ، آفتاب سوختگی و گزش حشرات استفاده می شود .

دکتر کراک در این رابطه گفت : " اگرچه در برخی موارد استفاده از داروهای بی حس کننده و مسکن های کوتاه مدت ، ارجحیت دارد ولی در بسیاری از مواقع ، استفاده از داروی بی حس کننده با تاثیر طولانی مدت ، بهترین گزینه محسوب می شود . "

وی در خاتمه افزود : " دارا بودن خاصیت بی حس کنندگی و تسکین دهندگی برای مدت طولانی تر ، نیاز به استفاده از دوزهای بیشتر و مکرر دارو را کاهش داده و همچنین خطر مواردی همچون تاثیرات جانبی دارو ها را نیز کم می کند . "

شرح کامل این ترکیب داروئی جدید و جزئیات آن در آخرین شماره مجله علمی – پزشکی ChemMedChem منتشر شده است .

 منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا