کاهش خطر سرطان روده ، دیابت و اضافه وزن با خوردن آجیل

پژوهش های جدید نشان می دهد خوردن آجیل و مغزهای آن به عنوان میان وعده می تواند درصد خطر ابتلا به سرطان روده را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد . مطالعات انجام شده حاکی از این مساله است که موضوع فوق در زنان بیشتر از مردان نمود دارد .

در این مطالعات ، پژوهشگران در مرکز پرستاری مطالعات بهداشت ،  به بررسی نقش و تاثیر مغزها بر خطر ابتلا به سرطان روی 75 هزار و 680 زن که هیچ سابقه ای از سرطان در آن ها وجود نداشت ، پرداختند .

بر اساس این تحقیقات مشخص شد شانس ابتلا به سرطان روده در  افرادی که دو یا سه بار در طول هفته  به میزان حداقل یک اونس ( برابر با 35 گرم ) از مغزها و آجیل شامل بادام ، آجیل برزیلی ، بادام هندی ، فندق ، ماکادمیا ، مغز میوه کاج ، پسته و گردو استفاده می کنند ؛ حداقل سیزده درصد کمتر از سایر افراد است .

 

یینگ بائو Ying Bao سرپرست این تیم تحقیقاتی در رابطه با نتایج پژوهش های انجام شده اعلام کرد : " در حالی که این ارتباط از نظر آماری معنی دار نیست ، نوعی ارتباط معکوس در این موضوع مشاهده می شود که پژوهش های قبلی نیز آن را تائید کرده اند . "

شایان توجه است که این تحقیقات را می توان جامع ترین و کامل ترین تحقیقات انجام شده در رابطه با تاثیر بلند مدت خوردن مغزها بر خطر ابتلا به سرطان دانست که طی سی سال پژوهش و بررسی اطلاعات ؛ به دست آمده است . از سوی دیگر در این پژوهش ها مشخص شد که خطر ابتلا به سرطان روده در افراد دارای اضافه وزن و همچنین مبتلایان به دیابت نوع دو بیشتر از سایر افراد است .

جالب توجه است که بیشتر زنانی که در این مطالعه ، از آجیل ها و مغزها مصرف می کردند جز افراد لاغر بوده و اضافه وزن نداشتند .

دکتر پینگ بائو در این رابطه اعلام کرد : " بر اساس نتایج مطالعات ما ، مصرف آجیل ها و مغزها در کاهش وزن و جلوگیری از چاقی تاثیر گذار بوده و همجنین خطر ابتلا به بیماری هایی چون سرطان روده و دیابت نوع دو را نیز کاهش می دهد . "

شرح کامل این پژوهش ها و نتایج به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله اروپائی تغذیه بالینی European Journal of Clinical Nutrition  منتشر شده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا