دومین همایش ملی مراکز داده به همت سازمان پژوهش ها برگزار می شود

به گزارش سیناپرس، دبیر اجرایی این همایش روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت روزافزون موضوع مراکز داده کشور، رایانش ابری، شبکه ملی اطلاعات و شبکه های مستقل ملی دیگر مانند شبکه علمی کشور و نقش برجسته مراکز داده در این شبکه ها، این همایش با هدف پوشش تمام سرفصل های مطرح در مراکز داده (مشاوره، طراحی، یکپارچه سازی، اجرا، خدمات، نگهداری و ارزیابی) برگزار می شود.

ایرج مشگ آبادی گفت: دومین همایش ملی مراکز داده، زیرساخت و سرویس به نوعی تمام مسائل و چالش های مهم مراکز داده را در سه محور کلان زیرساخت، سرویس، مدیریت و استراتژی همراه با بخش های جنبی مرتبط با محورها، شامل پنل های علمی، کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی بررسی می کند.
دبیر اجرایی همایش با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز و استقبال 2000 نفری مخاطبین اولین دوره این همایش در تیرماه 96 یادآور شد: دبیرخانه دائمی همایش برای همایش امسال مجوز موسسه مهندسان برق و الکترونیک IEEE/ و acm و ISC پایگاه استنادی جهان اسلام را برای بالابردن ارتقای کیفیت مقالات و مشارکت همه دانشگاه ها کسب کرده است.
مشگ آبادی ادامه داد: در این دوره از همایش جهت ارتقای کیفیت محتوای برنامه های علمی همایش از چهار سخنران کلیدی خارجی به نام در حوزه مراکز داده دعوت شده است، این سخنرانان شامل پروفسور بابک فلسفی از دانشگاه EPFL سوئیس، پروفسور حمیدرضا عرب نیا سردبیر نشریه SUPER COMPUTING و پروفسور ماتئو والرو رییس مرکز SUPER COMPUING بارسلون اسپانیا و آقای ماریوس کلرک عضو هیات مدیره شرکت AIR WORK از هلند هستند.
وی تصریح کرد: همانند دوره پیش، کارگاه های علمی مختلفی برنامه ریزی شده است و طبق برآورد تعداد کارگاه ها از 18 کارگاه به 22 کارگاه افزایش خواهد یابد.
به گفته وی، همچنین نمایشگاه جانبی تخصصی همزمان با برگزاری این همایش سه روزه در محل سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار خواهد شد و از همه نوآوران و فناوران که محصول جدیدی در این زمینه دارند دعوت می شود در نمایشگاه شرکت کنند.
وی همچنین از علاقمندان خواست برای ارسال مقالات خود در زمینه های مرتبط به محورهای همایش به نشانی این همایش http://dc-conf.ir مراجعه کنند.
مشگ آبادی بیان کرد: ستاد توسعه فناوری اطلاعات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان فناوری اطلاعات ایران، دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه امیرکبیر از جمله مشارکت کنندگان در برگزاری این همایش هستند.
اولین همایش ملی مراکز داده تیرماه 96 با استقبال 2100 نفر و برگزاری 18 کارگاه تخصصی با حضور شرکت های معتبر داخلی و خارجی و مخاطبان حوزه صنعت مراکز داده به میزبانی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا