هفتمین کنفرانس بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله برگزار می شود

دبیر هفتمین کنفرانس بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به اینکه این همایش اکنون یکی از کنفرانس های معتبر بین المللی است،گفت: نخستین دوره برگزاری این کنفرانس سال 1369 یک سال بعد از زلزله منجیل برگزار شد و بعد از آن، این همایش هر چهار سال برگزار می شود.

دکتر کامبد امینی حسینی بیان کرد:در نخستین کنفرانس 190 مقاله از کشورهای جهان دریافت شد و اکنون در این دوره بیش از 900 مقاله دریافت شده است.

وی افزود:در این دوره که هفتمین دوره از برگزاری این کنفرانس است، بیش از 500 مقاله درحوزه های سازه، ژئوتکنیک، زلزله شناسی و مدیریت بحران به مدت چهار روز از 28 تا 31 اردیبهشت ماه ارایه خواهد شد.

وی ادامه داد: در این دوره از کنفرانس قشرهای مختلفی از جمله اساتید دانشگاه، دانشجویان، محققان، کارشناسان دستگاه های اجرایی و افرادی که با موضوع زلزله مرتبط هستند حضور دارند.

امینی حسینی افزود:همچنین در کنار برگزاری این کنفرانس نمایشگاه تخصصی از آخرین محصولات مرتبط با ساخت و ساز ایمن دربرابر زلزله، ارتقاء آمادگی برای مواجه با زلزله، شناسایی خطر زلزله برگزار می شود.

وی گفت:در این نمایشگاه دستاوردهایی از کشور ایران،اسپانیا،آلمان، ایتالیا و سوییس به نمایش گذاشته خواهد شد.

دبیر هفتمین کنفرانس بین المللی زلزله شناسی ومهندسی زلزله ( See7) بیان کرد:یکی از ویژگی های خاص این کنفرانس، دخیل کردن دست اندرکاران اجرایی کشور و فراهم کردن ارتباط جوامع علمی کشور با افرادی که در حوزه ساخت و ساز و یا مدیریت اجرایی فعال هستند، است.

وی یادآور شد:موضوع اصلی این کنفرانس کاهش خطرپذیری شهرها و ارتقاء تاب آوری دربرابر زلزله در نظر گرفته شده است، این موضوع با وضعیت کشورکه درحال حاضر بیش از 70درصد مردم درشهرها زندگی می کنند ونیز با توجه به اسناد سازمان ملل که توجه ویژه به شهرها دارد همخوانی دارد.

وی با اشاره به اینکه در مدت زمان چهار روزه برگزاری کنفرانس در هفت سالن مجزا به صورت موازی هشت کارگاه تخصصی برگزار می شود، افزود: هشت کارگاه در روز نخست برگزاری کنفرانس در حوزه های پیش بینی زلزله، ارتقاء آمادگی مردم برای کاهش ریسک ، ارتقاء تاب آوری شهرها در برابر سوانح ، مقررات ساخت و ساز و دستورالعمل های جدید، طراحی لرزه ای پروژه های کلان شهر تهران، مخاطرات زمین شناختی و ژئوتکنیکی و سایر موارد مرتبت با زلزله برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در برگزاری این کارگاه ها از اساتید و کارشناسان داخلی و خارجی استفاده شده است،گفت:درحین برگزاری این کارگاه ها، کارگاه تدوین نقشه راه برای کاهش خطرپذیری در کشورهای منطقه با همکاری پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله کشور و یونسکو با حضور نمایندگان یونسکو، برنامه پیشرفت و توسعه ملل متحد (UNDP) و متخصصان داخلی و خارجی برگزار می شود.

امینی حسینی یادآور شد: مهمترین دستاورد برگزاری این کنفرانس ها، ارایه آخرین تحولات علوم و فناوری در زمینه شناخت زلزله و کاهش اثرات آن به شرکت کنندگان است.

هفتمین کنفرانس بین المللی زلزله شناسی ومهندسی زلزله( See7 ) در روزهای 28تا 31 اردیبهشت ماه سال جاری با حضور کارشناسان 40 کشور درسالن همایش های برج میلاد تهران برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا