فناوری‌ای که گوشی شما را به پرواز درمی‌آورد

این همان تفکری است که پشت سر ربات فون دراون (PhoneDrone) قرار دارد که از گوشی هوشمند به عنوان یک مغز استفاده می کند و نیازی به پرداخت پول بیشتری برای داشتن پهپاد ندارد. فون دراون نمونه ای شبیه به نسخه های پروازی ربات های رومو و اسمارتبات است. کاربران برای استفاده از این سیستم باید گوشی خود را با ربات پرنده تطبیق دهند. این رویکرد باعث می شود قیمت دستگاه پایین بماند و انگیزه بیشتری را برای خرید ربات پرنده در کاربران ایجاد کند. ربات پرنده فون دراون را شرکت هندی الاصل ایکس کرفت (xCraft) ساخته است. این کمپانی پیش از این هواپیمای بال ثابت بدون سرنشین ایکس پلاس وان (X PlusOne) را ساخته بود و آخرین کوادکوپتر تولید شده در این شرکت قادر است در چند حالت مختلف پرواز کند.

پیش از هر چیز کاربران می توانند با نصب یک برنامه رایگان روی گوشی، مسیر پرواز پرنده را مشخص کنند. سپس ربات به طور مستقل مسیر را دنبال خواهد کرد. همچنین اگر کاربر دسترسی به گوشی یا تبلت دیگری (اندروید یا iOS) داشته باشد، می تواند از گوشی دوم و از طریق وای فای در نقش ابزار کنترل دستی ربات پرنده استفاده کند. همچنین کاربران می توانند فیلم های زنده ضبط شده با دوربین ربات را روی گوشی دوم و به طور زنده تماشا کنند. از همه جالب تر این که کاربران می توانند با استفاده از یک گوشی تلفن همراه دیگر، ربات را در حالت «دنبال من بیا» به پرواز در آورند؛ در این حالت گوشی روی ربات روی سیگنال موبایل دوم قفل شده و سپس به صورت خودکار ربات پرنده بالای سر مالکش پرواز خواهد کرد.

این ربات می تواند با گوشی های آیفون 4 و بالاتر از آن و اکثر گوشی های محبوب اندرویدی تطبیق پیدا کند. بازوهای پیش رانشی این ربات می توانند برای جابه جایی تا شوند. همچنین ربات دارای یک آینه تا شونده است که اجازه فیلمبرداری و عکسبرداری از بالا را به آن می دهد. مدت زمان پرواز این ربات بین 20 تا 25 دقیقه است و هنگام پرواز از یک سیستم مافوق صوت اجتناب از برخورد بهره می برد. شرکت ایکس کرفت اکنون روی وبگاه کیک استارتر (که وبگاهی برای کمک به پروژه های خلاق در زندگی بشر است) در حال جمع آوری بودجه است و قرار است هر ربات فون دراون را به قیمت 199 دلار (حدود 660 هزار تومان) عرضه کند. این اولین باری نیست که یک ربات پرنده از گوشی هوشمند به عنوان مغز خود استفاده می کند؛ پیشتر دو دانشگاه پنسیلوانیا و ویینا مدل های تجربی از ربات های پرنده اینچنینی ساخته بودند. ضمنا شرکت کالیفرنیایی لابرومنس هم پروژه ای ناموفق برای تامین بودجه ربات پرنده LAB را آغاز کرده است.

منبع:جام جم آنلاین

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا