دستیابی محققان به اطلاعات جدیدی درباره علل شکست لانه‌گزینی جنین و سقط

 بر اساس این پژوهش این ارتباط توسط یک شبکه پیچیده و چند لایه از سلول‌های ایمنی، کموکاین‌ها، سیتوکین‌ها، فاکتورهای رشد و مولکول‌های چسبان راهبری می‌شود.در این پژوهش آمده است، مجموعه‌ای از سیتوکین‌های TH1 به صورت هماهنگ و تحت کنترل دقیق کار می‌کنند تا سبب القاء قدرت پذیرش اندومتر گردند.

همچنین کموکاین‌ها و مولکولهای چسبان اتصال بلاستوسیت به اندومتر را واسطه‌گری می‌کنند. در نهایت سلول‌های سیستم ایمنی، عمدتاً سلول‌های NK، سلول‌های دندریتیک و سلول‌های Tتنظیمی و TH1، نه تنها در القاء تحمل ایمونولوژیک بلکه در تکامل دیواره رحم و تغییر ساختار عروق اندومتر نیز نقش برجسته‌ای ایفا می‌کنند.

فهم جامع مکانیزم‌های ایمونولوژیک دخیل در لانه گزینی جنین به ارائه راه کارهای درمانی بدیع جهت درمان شکست‌های مکرر لانه گزینی و بهبود میزان حاملگی کمک شایانی خواهد کرد.

گفتنی است، اولین کنگره بین المللی تولیدمثل همزمان با اولین جشنواره برترین‌های حوزه تولیدمثل 2 تا 4 خرداد ماه سال جاری در مرکز همایش‌های رازی برگزار خواهد شد و نتایج آخرین یافته‌ها در این خصوص توسط اساتید، پژوهشگران و متخصصین ارائه می شود.

گفتنی است، گروه‌های هدف که در این کنگره به آنها امتیاز بازآموزی تعلق خواهد گرفت متخصصین زنان، مامایی، اورولوژی، جنین شناسی، پزشکان عمومی، دامپزشکان، کلیه گرایش‌های علوم پایه پزشکی، زیست شناسی، علوم آزمایشگاهی و پاتولوژی و… می باشند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کنگره می‌توانند به نشانی اینترنتی www.iserb.ir/iserb2015 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 22431945 تماس حاصل نمایند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا