حمایت وزیر علوم از ایجاد منطقه ویژه فناوری در سمنان

به گزارش ایسنا، دکتر فرهادی در نشستی که به منظور بررسی مسائل و مشکلات آموزش عالی در سمنان برگزار شد با اشاره به اینکه آموزش عالی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از لحاظ جایگاه علمی در منطقه و جهان از رشد روزافزونی برخودار بوده است، تصریح کرد: درخشش جوانان و دانشجویان توانمند ایران اسلامی در رقابت های علمی تخصصی و کسب رتبه‌های برتر علمی در سطوح بین‌المللی گواهی روشن بر این مدعا است.وی در ادامه با حمایت از طرح ایجاد منطقه ویژه فناوری سمنان و صدور موافقت قطعی با ایجاد پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان بر توجه ویژه به کیفی سازی در آموزش‌ها تاکید کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین ضمن قول مساعد به دانشگاه فرزانگان سمنان (ویژه خواهران) خواستار توجه بیشتر به کیفیت آموزشی وتوسعه آموزش‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی شد.

در ادامه حسن سعدالدین فرماندار استان سمنان از توسعه آموزش عالی به عنوان یکی از محورهای توسعه در سمنان یاد و اظهار کرد: توسعه متوازن آموزش عالی در سمنان به گونه‌ای بوده که به نسبت سرانه جمعیت و در مقایسه با سایر شهرستانها و استانهای کشور شاهد آمار بالای دانشجو در سمنان هستیم.

وی با اشاره یه اینکه از هر شش نفر در استان سمنان یک نفر دانشجو است، ادامه داد: این در حالی است که در سطح کشور از هر 17 نفر، یک نفر دانشجو است لذا این مهم، استان و شهرستان سمنان را به عنوان یک قطب دانشگاهی در کشور مطرح کرده است.همچنین علی رضا خسروی نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به جایگاه رفیع استان و شهرستان سمنان در بخش آموزش عالی تصریح کرد: سمنان از حیث وجود زیرساخت‌های مناسب و از نظر نرم افزاری و سخت افزاری و فضاهای آموزشی و وجود اساتید و اعضای هیات علمی با مدارج بالای علمی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد.

این نماینده مجلس نهم گفت: توسعه روزافزون آموزش عالی در شهرستان و ایجاد بسترهای آموزشی لازم، استان سمنان را به عنوان یکی از قطب‌های بزرگ دانشگاهی در کشور مطرح کرده است.

 

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان نیز در این جلسه با بیان اینکه استان سمنان داری دو پارک علم و فناوری است، ادامه داد: توانمندی و قابلیت‌های بسیار بالایی برای دانشجویان و افرادی که دارای ایده‌های نو به ویژه در بخش علمی و فناوری و اقتصادی هستند در این مجموعه‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در بخش دانشگاهی استان از پارک‌های علم و فناوری به عنوان ظرفیتی ویژه برای دانشجویان یاد کرد و افزود: وجود این زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها، جدای از ارتقای علمی دانشجویان و دانشگاهیان استان، خود به رونق علمی و اقتصادی در استان و کشور کمک می‌کنند.

گفتنی است، در این نشست روسای دانشگاه‌های سمنان، آزاد اسلامی و فرزانگان نیز به بیان مسائل، نقطه نظرات و پیشنهادات و مشکلات واحدهای دانشگاهی خود پرداختند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا