رباتهای نوجوانان به کمک حل بحران آب می آیند

 سروش صادق نژاد دبیر مسابقات رباتیک دانشگاه امیرکبیر (فیرا کاپ آزاد ایران) از برگزاری لیگ خلاقیت در رباتیک  با محوریت خلاقیت مناسبترین عرصه یادگیری خبر داد و گفت: این رقابت برای رده سنی کمتر از ۱۴ سال در نظر گرفته شده است. 

وی با تاکید بر اینکه این لیگ در راستای پرورش هوش و خلاقیت کودکان و نوجوانان برگزار می شود اظهار کرد: هر ساله از سوی کمیته فنی این لیگ موضوعی مطرح می شود که شرکت کنندگان باید ایده ها و ساخته های خود را در راستای آن ارائه دهند.

صادق نژاد موضوع امسال را حل بحران آب شامل کمبود آب، مصرف بی رویه و یا آلودگی آن دانست و ادامه داد: این موضوع بعد از بررسی اولیه و اجماع نظر کمیته فنی کمیته رباتیک انتخاب می شوند و هدف آن مطرح کردن یکی از معضلات کشور یا جهان است که باعث می شود دانش آموزان به آن فکر کنند.

وی موضوع آب را یکی از معضلات کنونی کشور و دنیا دانست و یاداور شد:  اگر فعالیتی برای بهبود  وضعیت آب صورت نگیرد این معضل در آینده به فاجعه تبدیل خواهد شد.

عضو هیات رئیسه فدارسیون جهانی رباتیک فیرا هدف این لیگ را پرورش نسلی نوآور و خلاق برای جامعه و کشور ذکر کرد و افزود: در این لیگ دانش آموزان با مباحثی از قبیل کارگروهی، مدیریت زمان و بودجه بندی، ارتباطات اجتماعی و توانایی دفاع از طرح و ایده خود آشنا می شوند. 

رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران با اشاره به روند برگزاری این رقابت ها گفت: دانش آموزان بعد از ارسال مدارک و بررسی و تایید طرحشان توسط کمیته فنی مجوز ورود به مسابقات را دریافت می کنند و در دو مرحله مجزا وارد رقابت می شوند.

وی اضافه کرد: در مرحله اول تیم ها طرح و ربات خود را به بازدیدکنندگان از طریق غرفه هایی که در اختیار آنها قرار داده شده است ارائه می دهند و بازدید کنندگان به تیم ها رای خواهند داد.

صادق نژاد با اشاره به فرایند مرحله دوم این رقابت ها توضیح داد: تیم ها باید به صورت مجزا طرح های خود را به داوران ارائه دهند ضمن آنکه به سوالات آنها و سایر تیمها جواب دهند.

وی با بیان اینکه مهلت ثبت نام اولیه برای شرکت در این لیگ تا ۱۵ دی ماه و زمان مسابقات را از ۱۱ تا ۱۵ اسفندماه است، گفت: تیمهای برگزیده در مراسم اختتامیه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت و به انها جوایزی اهدا می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا