برپایی آیین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان شایسته تقدیر است

رییس‌ جمهور، فداکاری و ایثار را فضیلت اخلاقی متعالی و والاترین صفت انسانی و ارزشی دینی برشمرد و تاکید کرد: برپایی آیین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان برای ترویج مفهوم والای فداکاری و ایثار به مثابه ارزشی جهانی که موجب همدلی و همگرایی در جهان پرآشوب امروز می‌شود، تلاشی شایسته تقدیر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در پیامی به هفتمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران با بیان اینکه بسط ارزش‌ها و معرفی الگوهای عملی و برجسته نمودن شاخصه‌های ایثار و فداکاری بی‌تردید از مهم‌ترین راه‌های ترویج این ارزش والای اخلاقی در سطح جامعه است، نقش ویژه دانشجویان و جوانان را در این زمینه مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: هر اقدامی جهت حفظ، اشاعه و ترویج فرهنگ والای ایثار و فداکاری، بس ارزنده و شایسته است.

متن پیام رییس جمهور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فداکاری و ایثار، فضیلت اخلاقی متعالی و والاترین صفت انسانی و ارزشی دینی است که رشد معرفت انسان را نمایان می‌سازد. قرآن کریم ایثار و فداکاری را چه خوش تعریف می‌کند که می‌فرماید: "لا یَجِدُونَ فی صُدُورِهِمْ حاجَهً مِمَّا أُوتُوا وَ یُؤْثِرُونَ عَلی أَنْفُسِهِمْ وَ لَوْ کانَ بِهِمْ خَصاصَهٌ" ایثار و فداکاری خصلت ابرار و برگزیدگان الهی است و نیکوترین احسان و اعلی مرتبه ایمان شمرده شده است.

جوانان این مرز و بوم همواره جلوه‌های ماندگاری از ایثار و فداکاری را به تصویر کشیده‌اند. حضور پرشور و مؤثر جوانان دانشجو در دوران دفاع مقدس، صحنه‌های به یادماندنی حماسه ایثار و رشادت را در برابر هجوم همه جانبه دشمن رقم زد و امروز نیز جوانان و دانشجویان با مشارکت آگاهانه و داوطلبانه در عرصه‌های گوناگون اجتماعی، از جمله دفاع از جان مسلمان‌ها، ارایه خدمات پیشگیرانه؛ سوانح، حوادث و رخدادهای طبیعی و غیرطبیعی، امور خیریه، سلامت و توانبخشی، سازندگی، محرومیت‌زدایی و آبادانی کشور، حفاظت از محیط زیست، به ویژه تأمین نیازهای حیاتی بیماران از طریق اهدای عضو، جلوه‌های ماندگار دیگری از ایثار و فداکاری را به نمایش می‌گذارند.

بسط ارزش‌ها و معرفی الگوهای عملی و برجسته نمودن شاخصه‌های ایثار و فداکاری بی‌تردید از مهم‌ترین راه‌های ترویج این ارزش والای اخلاقی در سطح جامعه است و دانشجویان و جوانان در این زمینه نقشی ویژه ایفا می‌کنند و هر اقدامی جهت حفظ، اشاعه و ترویج فرهنگ والای ایثار و فداکاری، بس ارزنده و شایسته است.

در همین مسیر، برپایی آیین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان برای ترویج مفهوم والای فداکاری و ایثار به مثابه ارزشی جهانی که موجب همدلی و همگرایی در جهان پرآشوب امروز می‌شود، تلاشی شایسته تقدیر است و گامی تأثیرگذار در راه اعتلای سرمایه‌های معنوی و فرهنگی ملت بزرگ ایران است.

اینجانب از جهاد دانشگاهی، حامیان، برگزیدگان و تمامی شرکت‌کنندگان این رویداد فرهنگی – دانشجویی صمیمانه سپاسگزاری کرده، امیدوارم با بهره‌گیری بیشتر از آموزه‌های هدایت‌گر قرآن کریم و انوار معنوی سیره پیامبر و ائمه اطهار و تداوم و ارتقاء سطح کیفی این‌گونه اقدامات ارزشمند فرهنگی، بیش از پیش شاهد رشد و بالندگی همه جانبه ایران اسلامی باشیم.

عزت، سربلندی و توفیق روزافزون همگان را از درگاه ایزدمنان مسألت می‌دارم.

گفتنی است، این پیام توسط دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی در ابتدای مراسم هفتمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران قرائت شد.

 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا