مدیر آزمایشگاه تحقیقاتی دانشگاه فرانسوی خواستار همکاری علمی با ایران شد

 پروفسور'فابریک والیوس' fabric wallois که به منظور شرکت در ششمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی و نیز بازدید از مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی به ایران سفر کرده است، در ملاقات با دکتر خرازی در محل ستاد توسعه علوم و فنآوری های شناختی، با اشاره به توانمندی و دانش اساتید ایرانی در زمینه های علوم شناختی و درمان بیماری ها با استفاده از شیوه های علمی، انتقال تجارب و یافته های تحقیقاتی و پژوهشی را لازمه بسط و گسترش همکاری ها و ارتباطات علمی میان دو کشور دانست .

پروفسور والیوس همچنین پیشنهاد ایجاد یک شبکه مشترک از اساتید ایرانی و فرانسوی برای همکاری در اجرای پروژه های تحقیقاتی و کلینیکی در درمان بیماری های کودکان را فرصتی مناسب برای بهره مندی از دانش محققان دو کشور یاد کرد و آمادگی دانشگاه پیکاردی ژول ورن فرانسه را برای تحقق این امر اعلام داشت.
این محقق فرانسوی همچنین در این دیدار که جمعی از مدیران ستاد توسعه علوم و فنآوری های شناختی نیز حضور داشتند، تلاش های اساتید، محققان، پژوهشگران و صاحب نظران در حوزه های علوم شناختی و تحقیقاتی را در یافتن راهکارها و شیوه های درمان موثر بیماری ها، قابل ستایش دانست و افزود: یکی از اهداف سفرم به ایران و بازدید از مراکز علمی و تحقیقاتی، ارایه تصویری روشن از نتایج طرح های تحقیقاتی استفاده از روش های نوین برای درمان بیماری ها در مراکز پژوهشی فرانسه است.
پروفسور فابریک والیوس، پنج شنبه گذشته در کلینیک مغز و شناخت تهران نحوه تکامل ارتباطی ساختارهای عصبی – عروقی با توجه به یافته های مطالعات مبتنی بر EEG وfnirs را تشریح کرد.
محقق فرانسوی و گروه علمی وی در حال حاضر با اساتیدی از دانشگاه های امیر کبیر، خواجه نصیر طوسی، دانشگاه مشهد و صنعتی شیراز در حوزه ترکیب fNIRS و EEG همکاری می کند که نشانه فعالیت و مشارکت طرفین در انجام طرح های تحقیقاتی و پژوهشی است.
گروه تحقیقاتی فرانسوی همچنین با یک استاد ایرانی در دانشگاه مشهد در خصوص یادگیری موسیقی در کودکان نیز همکاری دارد و یک شرکت اقماری با هدف فعالیت در حوزه های پزشکی با همکاری همکاران ایرانی خود تاسیس کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا