برای لایک در فیس بوک پست نزارید باشما برخورد می شود

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،همه ما در شبکه اجتماعی فیس بوک با پست هایی برخورد کرده‌ایم که به عناوین مختلف مخاطبین را فریب می‌دهند تا پست و کامنت بیشتری دریافت کنند. در بسیاری از پست ها به بهانه‌های مختلف مانند برنده شدن در یک مسابقه و جایزه گرفتن و غیره از مخاطبین درخواست می شود که پست را به اشتراک بگذارند یا دوستانشان را تگ کنند و به مخاطبان این وعده ر می‌دهند که در صورت تگ کردن تعداد بیشتری از دوستانشان به قید قرعه برنده جایزه می‌شوند.

هدف این پست ها در حقیقت آن است که با دریافت لایک و کامنت بیشتر و یا تگ شدن و کامنت گرفتن الگوریتم فیس بوک را دور بزنند و در صدر خبرهای نیوز فید باقی بمانند. هدف اکثر این‌گونه پست ها معمولاً تبلیغاتی است، اما پست هایی نیز بدون هدف تبلیغات با وجودی که محتوای جالبی ندارد، فقط به‌ قصد دیده شدن در فضای مجازی الگوریتم گوگل را فریب می دهند.

البته شرکت فیس بوک پست هایی را که با قصد جمع‌آوری کمک‌های خیرخواهانه یا هدف‌های مثبت دست به این اقدام می‌زنند از این قاعده مستثنا کرده است، اما به سایرین هشدار داده است که از این هفته به بعد این پست‌ها شناسایی می‌شوند و از نیوز فید خارج می‌شوند.

فیس بوک در همین راستا صدها هزار پست را بررسی و دسته‌بندی کرده و برنامه‌ای را برای شناسایی این‌گونه پست های اسپم طراحی کرده است.

فیس بوک همچنین هشدار داده که در صورتی‌که یک کاربر به‌ دفعات دست به انتشار چنین پست هایی بزند، نه‌ تنها پست را از نیوز فید حذف می‌کند، که رفتار سخت‌گیرانه‌تری را درباره آن کاربر در پیش خواهد گرفت. فیس بوک در رابطه با این اقدام می‌گوید:

ما سعی داریم با این اقدامات تعداد پست‌های اسپم را تا حد امکان کاهش دهیم و فیس بوک را تبدیل به محیطی مطلوب‌تر برای کاربران کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا