تسلا علیه استفاده خودروهای تجاری از سوپر شارژر

شرکت تسلا برای رفع مشکل الکتریسیته مورد نیاز برای خودروها الکتریکی، سیستمی را طراحی کرده است که به نام شبکه سوپر شارژر شناخته می‌شود. این شبکه در حقیقت با هدف استفاده در سفرهای طولانی یا شرایطی که افراد فرصت شارژ خودروی الکتریکی خود در خانه را نداشته‌اند طراحی شده است ولی امروزه مشکلی بزرگ به نام شلوغی این ایستگاه‌ها گریبان گیر این شرکت شده است.

به همین دلیل نیز از روز 24 آذر (15 دسامبر) تسلا تعرفه قیمت جدید و سنگین‌تری برای این ایستگاه‌ها تعیین کرده است که موجب می‌شود تا خودروهای تجاری دیگر شرکت‌ها هزینه‌ای سنگین‌تر از خودروهای تسلا برای استفاده از این سوپر شارژرها پرداخت کنند. البته تسلا دسترسی این خودروها به این نوع شارژ را ممنوع نکرده است ولی هزینه بالاتر برای این خودروها ممکن است بسیاری را از استفاده از این ایستگاه‌ها دلسرد کند.

البته این شرکت در نظر دارد که در صورت رفع نشدن مشکل یادشده، حتی به مسدود کردن دسترسی سایر خودروهای الکتریکی به ایستگاه‌های خود را نیز مدنظر قرار بدهد. این سیاست جدید شامل تمامی ایستگاه‌های شرکت تسلا می‌شود و تمامی خودروهای الکتریکی که توسط تسلا ساخته نشده‌اند را نیز شامل می‌شود.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا