تولید نیمه‌صنعتی 5 طرح برتر نوزدهمین جشنواره خوارزمی

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،علیرضا اللهیاری امروز در نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ نوآوری و ارج نهادن و تقدیر از پژوهشگران و نوآوران ذکر کرد و گفت: فراخوان این دوره از جشنواره در فروردین ماه از طریق وبگاه جشنواره آغاز شد و ثبت نام متقاضیان تا پایان مرداد ماه ادامه داشته است.

وی با بیان اینکه طرح‌های ارسالی در بخش‌های بنیادی، کاربردی، توسعه‌ای و نوآوری مورد داوری قرار گرفتند، اظهار کرد: طرح‌های پذیرفته شده در گروه‌های تخصصی فناوری نانو،‌ علوم پایه،‌ عمران، فناوری‌های شیمیایی، مکانیک، برق و کامپیوتر، کشاورزی و منابع طبیعی،‌ مهندسی نرم‌افزار و فناوری اطلاعات، فناوری‌های شیمیایی، زیست فناوری و علوم پایه پزشکی،‌ مکاترونیک،‌ هنر، عمران، مواد، متالوژی و انرژی‌های نو، معماری و شهرسازی،‌ علوم پایه، محیط زیست و هوافضا پذیرش شده‌اند.

اللهیاری با تاکید بر اینکه در این دوره از جشنواره 383 طرح ارسال شد، خاطرنشان کرد: براساس داوری این طرح‌ها، 11 طرح به عنوان برگزیده نهایی بخش دانش پژوهان و فناوران نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی انتخاب شد.

دبیر نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی با اشاره به بخش دانش‌آموزی این جشنواره، یادآور شد: در این بخش دانش آموزان دوره‌های متوسطه شاخه‌های نظری‌ و هنرجویان شاخه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش معرفی می‌شوند که در این دوره از جشنواره 8 هزار و 269 طرح مربوط به دانش آموزان و هنرجویان دوره متوسطه به دبیرخانه‌های استانی جشنواره جوان خوارزمی ارائه شد.

وی اضافه کرد: طرح‌های پس از کارشناسی استانی در گروه‌های علمی مورد ارزیابی قرار گرفتند که از این تعداد 1199 طرح به عنوان طرح‌های منتخب استانی به مرحله کشوری راه یافتند.

اللهیاری اضافه کرد: طرح‌های ارسالی در گروه‌های برق و الکترونیک،‌ کامپیوتر، مکاترونیک، مکانیک، فیزیک و نجوم،‌ شیمی،‌ ریاضی، عمران و معماری،‌ علوم زیستی و پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، زبان و ادبیات فارسی، ‌علوم اجتماعی و روانشناسی، علوم دینی و قرآن‌پژوهی، هنر،‌ نانوتکنولوژی و طرح‌های میان رشته‌ای بوده‌اند.

دبیر نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی با بیان اینکه از این تعداد 76 طرح به مرحله نیمه نهایی و در مرحله سوم 62 طرح به مرحله داوری نهایی راه یافتند، ادامه داد: در نهایت تعداد 30 طرح به عنوان طرح‌های برگزیده نهایی کشوری در بخش دانش‌آموزی انتخاب شدند.

اللهیاری، از تجاری‌سازی برخی از دستاوردهای این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: از 11 طرح بخش پژوهشگران و فناوران، 5 طرح وارد مرحله صنعتی و نیمه‌صنعتی شده و در چرخه تولید قرار گرفتند. علاوه بر آن برای 2 طرح در حوزه مکانیک نیز قرارداد تجاری‌سازی منعقد شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا