پرچمدار جدید پردازنده های گرافیکی NVIDIA با معماری Ampere تولید می شوند

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص نسل بعدی پردازنده های NVIDIA در دسترس نیست، اما وب‌سایت «هایس» به‌تازگی اطلاعاتی را در خصوص این پردازنده های گرافیکی منتشر کرده و مدعی شده است که این شرکت قصد دارد از معماری Pascal به Ampere تغییر وضعیت دهد.

این وب سایت همچنین اعلام کرده که احتمالاً خانواده کارت‌های گرافیکی Ampere از کارت‌های سری GeForce 10 که بر اساس معماری Pascal طراحی‌ شده بودند، موفقیت بیشتری را کسب می‌کنند چرا که معماری Ampere در مقایسه با معماری Pascal به‌ شدت متفاوت و قدرتمند‌تر است.

البته همان‌طور که گفتیم این اطلاعات در حد یک شایعه بوده و هنوز شرکت NVIDIA آن را تائید نکرده است؛ ضمن آنکه با وجود پردازنده های این شرکت که با معماری Volta طراحی شده‌اند، عجیب است که انویدیا بخواهد به سراغ معماری جدیدی برود.

جدول بالا نشان می‌دهد که شرکت انویدیا در طول سرمایه گذاری‌های اخیر خود در ماه‌های آخر سال 2017، 2.64 میلیارد دلار به دست آورده است.

همچنین بازار Datacenter و Gaming هر دو افزایش چشمگیری داشتند. بازار بازی 59 درصد و بازار Data center نیز 19 درصد رشد داشتند. با این روند می‌توان دید که هنوز پردازنده های گرافیکی مبتنی بر معماری پاسکال حضور قوی در بازار دارند. ضمن آنکه GPU های Volta در مقایسه با سه ماهه اول سال مالی، با افزایش درآمد نزدیک به 100 میلیارد دلار روبه‌رو بودند و در بازار Datacenter را تحت فشار قرار دادند.

انتظار می‌رود که NVIDIA از معماری ولتا (Volta) برای تولید پردازنده های گرافیکی مورد نیاز بازارهای دیتاسنتر، هوش مصنوعی و محاسبات ابری بیشتر بهره گیرد؛ بنابراین، اگر همه چیز همانطور که برنامه ریزی شده پیش برود، Volta در اوایل سال آینده برای مصرف کنندگان در مدل‌های GeForce و Quadro عرضه خواهد شد.

با توجه به موفقیت های معماری Volta، شایعات مرتبط با نسل بعدی پردازنده های گرافیکی انویدیا که با معماری Ampere در سال 2018 عرضه می شود، کمی عجیب به نظر می رسد.

به هر حال باید صبر کرد تا دید که انویدیا در سال بعد، نسل بعدی پردازنده های گرافیکی خود را رونمایی می‌کند یا خیر.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا