افزایش طول‌عمر مبتلایان به سرطان روده با الگوی زندگی سالم

پزشکان در بررسی جدید یادآور شدند که رژیم غذایی مناسب، فعالیت جسمی کافی و همچنین داشتن وزن متعادل، شانس افزایش طول عمر را در بیماران مبتلا به سرطان روده بیشتر می‌کند.

در این مطالعه پزشکان انگلیسی به بررسی اطلاعات 520 هزار نفر از 10 کشور مختلف پرداختند. در طول مدت مطالعه با میانگین 6.4 سال سرطان روده در 3292 نفر از شرکت‌کنندگان تشخیص داده شد.

در این مطالعه مردان براساس فاکتورهایی همچون وزن بدن، فعالیت جسمی کافی و نوع موادغذایی امتیازاتی دریافت کردند و برای زنان علاوه بر این فاکتورها، عامل شیر دادن به کودکانشان نیز در نظر گرفته شد. متخصصان مشاهده کردند هرچه امتیاز کسب شده از سوی این افراد بیشتر باشد، خطر مرگ و میر پس از تشخیص سلطان روده در آنان کاهش می‌یابد.

همچنین مشاهده شد داشتن وزن متعادل و مصرف میزان بالایی از میوه‌ها و سبزیجات، بیشترین نقش را در افزایش طول عمر مبتلایان به سرطان روده دارد. علاوه بر این، نرخ افزایش طول عمر در زنان مبتلا به سرطان روده که فرزندشان را با شیر خود تغذیه کرده‌اند بیشتر بوده است.

به گزارش ایسنا، «دورا روماگوئرا»، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: سبک زندگی سالم نه تنها از خطر ابتلا به سرطان روده پیشگیری می‌کند بلکه شانس زنده ماندن بیماران پس از ابتلا به این سرطان را نیز افزایش می‌دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا