برگزاری چهارمین دوره آزمون دانش مغز در سراسر کشور

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،'سینا توکلی' دبیر کمیته دانش آموزی ستاد علوم و فنآوری های شناختی اعلام کرد: دراین آزمون چهار هزار و یکصد دانش آموزدر رده های سنی 13 تا 18 سال برای کسب رتبه های برتر با یکدیگر به رقابت پرداختند.
وی گفت: درمرحله نخست این آزمون، 30 تن از دانش آموزان دارای نتایج برتر انتخاب و به مرحله دوم این مسابقات راه می یابند و در آزمون مرحله دوم که در اواخر فروردین ماه سال آینده برگزار خواهد شد، یک نفر به عنوان فرد نهایی آزمون 'دانش مغز' معرفی می شود.
مسوول کمیته دانش آموزی ستادعلوم شناختی افزود: دانش آموز برتر منتخب آزمون دانش مغز brain bee ' برای شرکت درمسابقات جهانی تابستان سال آینده 97 به برلین آلمان اعزام خواهد شد.
توکلی اضافه کرد: هدف از برگزاری این مسابقات، استعداد یابی در نتیجه رقابت میان دانش آموزان نخبه و ترسیم فضای ایده آل برای ادامه تحصیل آنان در رشته های علوم شناختی است.
وی همچنین گفت: مسابقات brain bee رقابتی گسترده میان نوابغ دانش آموزی در سطح جهانی است که بسترها و فرصت های لازم را برای ترویج، توسعه و گسترش رشته های مرتبط با علوم شناختی در کشورهای جهان مهیا می کند.
نمایندگان ایران در سه دوره گذشته مسابقات جهانی شرکت کرده و عناوین چهارمی و پنجمی را در دو دوره گذشته کسب کرده اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا