این فقط یک بازی نیست!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،بازی های توریستی Nexto با همکاری توسعه دهندگان این اپلیکیشن و مدیریت مکان های گردشگری مختلف توسعه داده شده است تا اشتیاق بیشتری در کاربران برای بازدید از آن مناطق ایجاد کند.

Tadej Strok از موسسان و توسعه دهندگان این اپلیکیشن در مصاحبه اخیر خود با وب سایت techcrunch اعلام کرد:

ما می‌خواستیم هیجان بیشتری به آثار باستانی بدهیم تا اشتیاق نسل جوان به بازدید از آنها بیشتر شود. تفاوت این سرگرمی با پوکمون گو در این است که در این بازی توریستی، به جای جمع آوری پوکمون ها باید آثار باستانی مختلف را جمع آوری کنید و داستان های تاریخی در مورد آنها را یاد بگیرید.

اپلیکیشن Nexto از این پس می‌تواند جایگزینی مناسب برای راهنمای های صوتی باشد. این اپلیکیشن در مقایسه با راهنماهای صوتی، نیاز به همراه داشتن همیشگی هدفون ندارد و کاربران می‌توانند آن را به طور رایگان برای اندروید و iOS دانلود کنند. تورهای چند رسانه ای و بازی ها مختلف می‌توانند برای استفاده های آفلاین نیز دانلود شوند تا توریست های خارجی به دلیل مصرف اینترنت بالا در کشور مقصد متحمل هزینه زیاد رومینگ نشوند.

این روزها تلفن های هوشمند جایگزین تمامی وسایل الکترونیکی شده‌اند؛ همین مسئله باعث می‌شود تا توسعه دهندگان اپلیکیشن های مختلف، نظیر Nexto بتوانند کاربرد بیشتری نسبت به یک راهنمای صوتی قابل اجرا در واکمن های قدیمی داشته باشند. تورهای این اپلیکیشن می‌توانند از عناصر واقعیت افزوده با شخصیت های تاریخی در مکان های مختلف استفاده کند.

این عناصر واقعیت افزوده می‌توانند با تشخیص موقعیت مکانی کاربر، محتوای خاص و مربوط به آن مکان را برای کاربر باز کنند و آنها را نمایش دهند.

این اپلیکیشن پس از سه سال تجربه کاری توانسته تجربه ای خاص را در شهرهای بزرگی نظیر برلین و شهرهای اسلوانی ارائه دهد و حالا توسعه دهندگان آن تصمیم دارند تا گسترده کاری خود را به چهار کشور دیگر نیز افزایش دهند.

ایده بازی های توریستی در ابتدا قرار بود تنها به نقش های مختلف محدود باشد با این حال Nexto موفق شد تا این سرگرمی ها را به بازی های داستانی با تم تاریخی و فانتزی گسترش دهد تا بخش سرگرمی Nexto به یک بازی ماجراجویانه و جذاب برای کاربران تبدیل شود.

Strok بر همین اساس ادعا می‌کند:

امروز مردم جامعه علاقه کمتری نسبت به فرهنگ و تاریخ نشان می‌دهد چرا که آنها در معرض بمبارانی از محصولات سرگرم کننده قرار گرفته‌اند. در این میان Nexto می‌تواند آموزش مسائل تاریخی را با فضایی سرگرم کننده و مهیج به مردم ارائه دهد.

علاوه بر این، Nexto توانسته با تلفن های هوشمند، بسیاری از مشکلات مربوط به ابزارهای راهنما را حل کند. بسیاری از مکان های تاریخی از ابزارهای سخت افزاری قدیمی با تعداد محدود برای توریست ها استفاده می‌کنند. همین مسئله باعث می‌شود تا استفاده از تلفن های هوشمند به عنوان سخت افزار و پلتفرم اصلی این اپلیکیشن راهنما کاربری بهتری را به هر یک از بازدیدکنندگان ارائه دهد.

محتوای ارائه شده در این اپلیکیشن قدرت بهتری برای رویارویی با چالش های مربوط به زبان های مختلف دارد. محتوای ارائه شده در بخش بازی های توریستی Nexto می‌تواند محتوای چند رسانه ای را به صورت ترجمه شده به کاربران مختلف ارائه کند.

البته Nexto با یک چالش خطرناک مهم روبرو است. کارکنان مکان های توریستی و تاریخی ممکن است از استفاده کاربران از این اپلیکیشن رضایت نداشته باشند، چرا که استفاده از محتوای Nexto نسبت به محتوای ارائه شده در مکان های توریستی مقرون به صرفه تر است.

Nexto همچنین تصمیم دارد تا در آینده ای نزدیک جایگاه خود را در شهرهای بزرگی نظیر پاریس، پراگ، رم و بارسلونا باز کند. با این حساب می‌توان امیدوار بود که در آینده ای نزدیک این اپلیکیشن بتواند تمام مکان های مختلف شهرها را به فرصتی برای یادگیری تبدیل کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا