کاربران اندروید می توانند موقعیت مکانی خود رابه دیگران پیامک کنند!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،تصور کنید در یک روز سرد زمستانی ماشینتان در جاده خراب می شود و دقیقا نمی دانید کجا هستید. در چنین مواقعی برای درخواست کمک با کسی تماس می گیرید و به او می گویید که چگونه به شما برسد یا خیلی سریع یک پیام با موقعیت دقیق از گوگل مپ را برای او ارسال می کنید تا بتواند شما را پیدا کند.

 اما روش جالب دیگری برای اشتراک گذاری موقعیت نیز وجود دارد و آن هم اشتراک گذاری موقعیت مکانی با پیام متنی در اندروید است. ممکن است برایتان این سوال پیش بیاید که چگونه می شود از طریق پیام متنی موقعیت را برای فرد مورد نظر ارسال کرد؟ پاسخ این سوال در ادامه به صورت تصویری ارائه شده است.

این قابلیت شگفت انگیز معمولا در برنامه پیام رسان گوگل یعنی اپلیکشن اس ام اس و ام ام اس پیش فرض در دستگاه های «Nexus» و «Pixel» وجود دارد. اما اگر از هیچ کدام از این دستگاه ها استفاده نمی کنید، نگران نباشید؛ شما می توانید پیام رسان اندروید را از گوگل پلی استور دانلود و آن را روی هر گوشی اندورید نصب کنید.

برای اشتراک گذاشتن موقعیت از طریق ام ام اس (MMS) باید برنامه پیام رسان اندروید را فعال کنید. پس از نصب اپلیکیشن، آن را به عنوان برنامه ام ام اس یا اس ام اس پیش فرض انتخاب کنید. لازم است بدانید اندروید تنها به یک برنامه اجازه ارسال پیام متنی را می دهد.

موقعیت مکانی

پس از انتخاب تنظیمات مناسب، یک صفحه پیام را باز کنید و روی دکمه پلاس سمت چپ پیام، مطابق تصویر پایین ضربه بزنید.

 موقعیت مکانی

 

پس از لمس دکمه پلاس، صفحه ای مطابق تصویر پایین به نمایش در می آید. همانطور که در تصویر می بینید، باید آخرین آیکون را انتخاب کنید.

موقعیت مکانی

اگر برای اولین بار از این قابلیت استفاده می کنید، تصویر پایین را مشاهده خواهید کرد که باید اجازه ورود به موقعیت را از قسمت تنظیمات بدهید.

 

موقعیت مکانی

پس از پشت سر گذاشتن این مرحله، روی گزینه «Select this location» ضربه بزنید و آن را به متن پیام اضافه کنید. 

موقعیت مکانی

بعد از اضافه کردن گزینه بالا به متن پیام، موقعیت و متن را به راحتی به فرد مورد نظر ارسال کنید.

موقعیت مکانی

پیام شما ارسال می شود و دیگران به راحتی می توانند با ضربه زدن روی لینکی که از طرف شما ارسال شده، متوجه شوند دقیقا کجا هستید و چگونه شما را پیدا کنند. 

 

موقعیت مکانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا