هفتمین کنگره بین المللی رنگ و پوشش برگزار می شود

هفتمین کنگره بین المللی رنگ و پوشش تاریخ 30-28 آذرماه 1396 در دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) برگزار می شود.
در هفتمین کنگرۀ بین المللی رنگ و پوشش (ICCC 2017) گردهمایی منحصر بفردی برای دانشگاهیان، محققان، دانش پژوهان، صاحبان کسب و کار و دانشجویان به منظور ترویج، تبادل و انتشار تجارب و دانش خود در زمینه های نظری و عملی در موضوعات جالب توجه و به روز از قبیل پوشش های سطح، رنگزاها، فناوری رنگرزی، فیزیک رنگ، غشاهای پلیمری، نانو مواد و فناوری نانو و جنبه های زیست محیطی صنایع مرتبط فراهم می آید.
از 275 مقاله رسیده به دبیرخانه کنگره 190 مقاله داوری شده است که 39 مقاله به صورت شفاهی و 151 مقاله به صورت پوستر ارائه می شود.
موضوعات مطروحه در این کنگره شامل پوشش های سطح ) پوشش های آلی ، پوشش های معدنی ، آماده سازی سطح ، پوشش های هوشمند ، پوشش های ضدخزه ، پوشش های خودترمیم شونده ، پوشش های تأخیرانداز آتش -خوردگی ، چسبندگی و شیمی سطح ، رزین ها، بیندرها و مواد افزودنی ، رئولوژی در رنگ و پوشش ) -مواد رنگزا (پلیمرهای خودرنگ ، مباحث پیشرفته در سلولهای خورشیدی ، رنگدانه ها و مواد معدنی پیشرفته) کاربردهای زیستی مواد رنگزای مورد استفاده در صنایع غذایی، دارویی و آرایشی ، فناوری رنگرزی (مواد رنگزای عاملی و رنگدانه های آلی ، جوهرهای چاپ و چاپ جوهرافشان ، مواد رنگزا و رنگدانه های نساجی ، رنگی کردن پلیمرها ) -فیزیک رنگ (فتونیک ، رنگ و ظاهر ) غشاهای پلیمری ، نانومواد و نانوفناوری وجنبه های زیست محیطی صنایع مرتبط می باشد.
تعدادی از مقالات برگزیده پس از گذراندن مراحل داوری به صورت مقالۀ کامل به زبان انگلیسی در مجلۀ Progress in Color Colorants and Coatings (PCCC) و تعدادی نیز پس از گذراندن مراحل داوری به صورت مقالۀ کامل به زبان فارسی در مجلۀ علوم و مهندسی خوردگی چاپ خواهند شد.
دکتر جمیل بغداچی از آمریکا ، دکتر ناصر کنعانی و دکتر توماس بروک از آلمان ، دکتر صادق پرویزی از انگلستان و دکتر گلاره مؤمن از کانادا در این کنگره سخنرانی خواهند کرد.