خودروی خودران اپل یک گام دیگر به واقعیت نزدیک شد

پس از این‌که شرکت اپل سال‌ها با شایعات ساخت خودروی هوشمند و خودران خود دست‌به‌گریبان بود ولی سرانجام پس از این دوران تردید بود که این پروژه به‌صورت رسمی رقم خورد. در این میان سوال اصلی بسیاری در صنایع خودروسازی و صنایع فناوری این است که این پروژه در چه وضعیتی قرار دارد و به همین دلیل نیز روسلان سالاخوتدینوف (Ruslan Salakhutdinov) به‌عنوان مسئول بخش هوش مصنوعی شرکت اپل اطلاعاتی درباره نحوه پیشرفت این پروژه ارائه کرده است.

او می‌گوید که اپل توانسته است تا سیستمی را طراحی کند که از دوربین‌های داخلی استفاده کرده و اشیاء را حتی در شرایط عجیب‌وغریب و دشوار نیز تشخیص بدهد. برای مثال این امکان در شرایطی مانند وقتی‌که قطرات باران عدسی حسگرها را پرکرده است یا به‌واسطه یک خودرو که در کنار شما رانندگی می‌کند یا پارک کرده است، دید حسگرها مختلف می‌شود به‌شدت مفید خواهد بود.

 دیگر قابلیت ویژه این سیستم را می‌توان مسیریابی برای خودرو از طریقه موقعیت‌یابی مکانی و استفاده از نقشه دانست. این امر موجب می‌شود تا یک نقشه ه بعدی با جزئیات فراوان از جاده ایجاد شود که با استفاده از ورودی حسگرهای دوربین‌های خودرو و نقشه‌های از پیش تعریف شده ساخته می‌شود. این روش برای تصمیم‌گیری‌های ناگهانی بسیار مفید خواهد بود.

البته هنوز معلوم نیست که اپل به چه نحوی به سراغ عرضه تجاری خودروی خودران خود می‌رود. در این شرایط هنوز هیچ جزئیاتی درباره نحوه عرضه محصول نهایی مشخص نشده است و به همین دلیل نیز بازار شایعات در این باره نیز بسیار داغ است. با این وجود این دو فناوری ویژه موجب شده است تا دو مورد بسیار مهم نگران کننده درباره خودروهای خودران و هوش مصنوعی آن‌ها از بین برود.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا