رونمایی از فناوری تازه شناسایی موانع در خودروهای خودران

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، اپل روز گذشته از دستاورد تازه گروه ابداع فناوری های خودران خود رونمایی کرد. سیستم یادشده بعد از نصب بر روی اتومبیل های خودران با استفاده از دوربین های اتومبیل شناسایی تمامی اشیا و موانع محیطی را حتی در شرایط دشوار ممکن می کند.

این فناوری تا بدان حد پیشرفته است که حتی اگر بارش قطره باران بر روی لنز دوربین باعث مات و کدرشدن آن شود، باز هم قادر به تشخیص موانع و خطرات پیش رو باشد.

سیستم یادشده می تواند موقعیت عابران پیاده را حتی در صورت نشستن در خودروهای پارک شده تشخیص دهد و لذا از آمادگی لازم برای صدور هشدار در صورت پیاده شدن آنها و حرکت به سمت خیابان برخوردار است.

صدور فرمان حرکت و نقشه خوانی، طراحی نقشه های سه بعدی مسیر با استفاده از حسگرهای خودرو و تصمیم گیری مناسب در موقعیت های حساس مانند ورود ناگهانی عابر پیاده به خیابان از جمله دیگر مزایای این سیستم است.

هنوز مشخص نیست اپل برای تجاری سازی این سیستم تازه چه برنامه هایی دارد. ممکن است از سیستم مذکور در مینی بوس های خودرانی که وظیفه حمل و نقل کارکنان اپل را بر عهده دارند، استفاده شود. همچنین احتمال می رود سیستم یادشده به دیگر شرکت های سازنده خودروهای خودران فروخته شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا