پیام رسان Messenger Kids فیس بوک مخصوص کودکان و نوجوانان است

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،فیس بوک اعلام کرده نسخه جدیدی از برنامه چت مسنجر خود را به نام «Messenger Kids» برای کودکان 6 تا 12 سال طراحی کرده است. بر اساس قانون فدرال، کاربران زیر 13 سال نمی توانند به طور قانونی در فیس بوک ثبت نام کنند؛ از این رو این برنامه جدید نیازی به اکانت فیس بوک نخواهد داشت و به والدین این امکان را می دهد برنامه پیام رسان مسنجر کیدز را از طریق حساب کاربری فیس بوک خود مدیریت کنند.

فیس بوک همچنین گفته که هیچ گونه تبلیغاتی در این برنامه وجود ندارد و اطلاعات فرزند شما برای تبلیغات مورد استفاده قرار نمی گیرد. ضمن آنکه دانلود این برنامه رایگان بوده و هیچ خرید درون برنامه ای برای آن در نظر گرفته نشده است.

در حال حاضر پیام رسان مسنجر کیدز فیس بوک تنها به صورت آزمایشی در نسخه سیستم عامل iOS  و در آمریکا در دسترس است و در آینده دسترسی آن فراتر از آی او اس یعنی تا  آمازون اپ استور و گوگل پلی گسترش پیدا می کند.  

برنامه مسنجر کیدز «Messenger Kids» به گونه ای طراحی شده که ویدئو و چت پیام آن همراه با انواع ماسک ها ، فیلترها، استیکر و گیف های فان و جذاب و مناسب کودکان است.

برای استفاده از این برنامه، والدین باید آن را از اپ استور دانلود کنند و سپس آن را با نام کاربری و رمز عبور فیس بوک خود تایید و یک حساب کاربری برای کودک ایجاد کنند. در این فرآیند تکمیل اطلاعات تنها یک نام برای پروفایل نیاز است. مخاطبین از طریق بخش «Explore» برنامه اضافه می شوند و والدین اجازه دارند دیگر مخاطبین را سرچ و پیدا کنند و مشخص کنند کودک حق برقراری ارتباط با چه کسانی را دارد.

امروزه کودکان و نوجوانان هم مانند بزرگسالان از دنیای مجازی استفاده می کنند و اکثر وقت خود را در اینترنت و این فضاها می گذرانند. در یکی از مطالعات صورت گرفته روی 1200 والدین آمریکایی که کودکان زیر 13 سال داشتند، محققان دریافتند از هر 5 والدین، 3 نفر بیان می کنند که کودکان زیر 13 سالشان از برنامه های پیام رسان استفاده می کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا