آیا با مزایا و ضررهای چاشنی ها آشنا هستید؟

به گزارش سیناپرس به نقل از جام جم آنلاین، هنگامی که در مورد چاشنی هات داگ یا همبرگر صحبت می کنیم، گزینه های شما فراتر از سس مایونز و خردل هستند. چاشنی های مختلف دارای مزایا و خطرات مختلفی برای سلامتی هستند. با مطالعه این مقاله اطلاعات خود را بالا ببرید و چاشنی های سالم تری انتخاب کنید.

 

سس پستو

همانطور که می بینید مصرف این چاشنی ها عذاب آور نیست. سس پستو خوشمزه، تازه و – مهمتر از همه – سالم است. از آنجا که پستو معمولا حاوی کمی فتا است، شما حتی می توانید پستو را به راحتی جایگزین پنیر کنید. به هر حال، پستو تنها یک چاشنی نیست.

خردل ساده

خردل شیرین، تند و بهتر از همه… بدون قند است! البته، در اینجا منظور خردل ساده است. تضمینی در مورد بدون قند بودن خردل عسلی و یا هر نوع خردل اصلاح شده دیگر وجود ندارد.در هر صورت، انواع خردل حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است! همچنین، خردل سرشار از زردچوبه است که خاصیت ضد سرطانی آن ثابت شده است.

 

سس سالسا

از آنجا که سس سالسا “معتبر” و با کیفیت اساسا سبزیجات خرد شده همراه با برخی از ادویه جات است، هیچ راهی برای اشتباه کردن وجود ندارد. سعی کنید هنگام خوردن هات داگ سالسا را جایگزین سس های تند، چرب و روغنی کنید.

سس گواکامول

نکته اصلی در مورد این سس: گواکامول از آووکادو ساخته شده است که دارای چربی های مضر هستند. با این حال، چربی های بدتری نیز وجود دارند! به جای سس مایونز یا پنیر، برای داشتن سسی با بافت خامه ای بدون چربی هایی که کلسترول را بالا می برند، از گواکامول استفاده کنید.

هوموس خانگی

هوموس خانگی یک چاشنی عالی برای غذاهای کبابی است! تهیه این سس نیز آسان است. همه چیزهایی که شما نیاز دارید نخود فرنگی، لیمو، کنجد و سیر است. هر ماده دیگری را نیز می توانید به آن اضافه کنید (مثلا فلفل قرمز یا سبز).

 

بعد از اینکه پنج چاشنی خوشمزه و سالم را به اشتراک گذاشتیم باید به معرفی چاشنی های مضر نیز بپردازیم. از مصرف چه چاشنی هایی باید اجتناب کنید؟ خود را برای کنار گذاشتن برخی چاشنی ها آماده کنید…

سس کچاپ

قبول کنید، این اتفاقی است که در حال وقوع است. بیشتر کچاپ هایی که از فروشگاه های مواد غذایی خریداری می کنید، حاوی شربت ذرت با فروکتوز بالا (HFCS) هستند. در صورتی که HFCS برای شما مضر است.

سس مایونز

سس مایونز گزینه واضح دیگری به عنوان چاشنی مضر است. مزایا و معایب سلامتی آن سال ها مورد بحث بوده است. به دنبال جایگزینی مانند روغن هسته انگور برای سس مایونز باشید و یا خود آن را تهیه کنید. با این حال، بهترین کار اجتناب از مصرف مایونز است.

انواع دیگر چاشنی سالاد

متاسفانه، بسیاری از چاشنی های سالاد (هر دو نوع خامه ای و سرکه ای) حاوی چربی بالا هستند.

Queso(نوعی پنیر)

این پنیر ماده غذایی دیگری است که شما قبلا در مورد عواقب منفی آن برای سلامتی مطلع بودید. نگاهی به توصیه های بالا بیندازید و سس پستو یا گواکامول را جایگزین این چاشنی کنید. هر دو گزینه روش های سالم تری برای داشتن سس خامه ای هستند.

عسل تقلبی همان قند مایع است

گرچه عسل واقعی حاوی آنتی اکسیدان های سالم است که برای بدن مفید است، اما بسیاری از برندهای عسل جعلی هستند. اگر می خواهید عسل مصرف کنید، مطمئن شوید که عسل واقعی است. در غیر اینصورت ممکن است عسلی که مصرف می کنید فقط حاوی شربت ذرت فروکتوز یا شیرین کننده های مصنوعی باشد!

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا