آیا با تمرینات ورزشی روزانه وزن اضافی شما آب می‌شود؟

به گزارش سیناپرس به نقل از جام جم، چه قصد شروع ورزش حرفه‌ای را داشته باشید و چه به ورزش‌های معمولی روزمره بپردازید، احتمالا با موارد زیر مواجه خواهید شد:

وزن اضافه می‌کنید

آیا با تمرینات ورزشی روزانه (یا تقریبا روزانه) وزن اضافی شما آب می‌شود؟ زیاد مطمئن نباشید. بسیاری از مردم بویژه مردان ابتدا شاهد اضافه وزن هستند.

این اتفاق، خیلی سریع و درطول دو تا چهار هفته اول شروع ورزش روی می‌دهد. بدن شما ابتدا توده ماهیچه‌ای را افزیش می‌دهد و این باعث می‌شود افزایش وزن پیدا کنید، حتی اگر اندازه دورکمرتان کاهش یافته باشد.

اگر اضافه وزن چشمگیری داشته باشید کاهش وزن در نهایت اتفاق خواهد افتاد، اما منتظر تغییرات فوری نباشید، بویژه اگر در رژیم غذایی‌تان تغییری ایجاد نکرده‌اید.

لزوما نیاز به مربی ندارید

اگر بتازگی یک ورزش حرفه‌ای را آغاز کرده‌اید، نیاز به مربی ندارید و فقط باید برنامه آموزشی خوبی – که می‌توانید آن را به شکل آنلاین بیابید ـ برای خودتان تدارک ببینید.

پس از شرکت در چند مسابقه ـ در صورتی که برای ادامه ورزش حرفه‌ای جدی هستید ـ بهتر است به دنبال یک مربی باشید.

همچنان نباید هرچیزی را که می‌خواهید، بخورید

ورزش باعث سوزاندن کالری بیشتر در طول روز می‌شود، اما حتی در شرایطی که ورزش می‌کنید، نمی‌توانید همه چیزهایی را که می‌خواهید بخورید. بسیاری از ما کالری کافی دریافت می‌کنیم و نیازی به افزایش ناگهانی مصرف کربوهیدرات‌ها نداریم.

درصورتی که برای یک مسابقه آموزش می‌بینید، ممکن است نیاز به مقداری تغذیه اضافی ـ اما سالم ـ داشته باشید. با این حال افرادی که برای اولین مسابقه حرفه‌ای خود آموزش می‌بینند، این سطح از افزایش کالری سوزی را نخواهند داشت. بهتر است همچنان گهگاه سراغ چیزبرگر یا بستنی بروید.

سلامت روان، از بزرگ‌ترین مزایای ورزش است

شاید ورزش می‌کنید تا از نظر فیزیکی شرایط بهتری داشته باشید، اما این تنها کاری نیست که یک برنامه ورزشی می‌تواند برای سلامت انجام دهد.

تحقیقات نشان می‌دهد، ورزش به کاهش اضطراب و افسردگی، بهبود خواب و عملکرد شناختی و افزایش عزت نفس کمک می‌کند.

افراد ورزشکار می‌گویند، بعد از تمرینات ورزشی، روز بسیار پربازده‌تری را تجربه می‌کنند. علاوه بر این، داشتن خواب بهتر و تقویت سلامت روحی شما را تشویق می‌کند به تمرینات خود ادامه دهید. این چرخه شگفت‌انگیز را تجربه کنید.

گاهی بهتر است از تمرینات طفره بروید

گاهی برای تمرینات ورزشی ـ درست مثل شغلتان ـ دلایل موجهی برای مرخصی گرفتن وجود دارد. متوجه صدمات ورزش زیاد باشید. اگر شیب تمرینات ورزشی را افزایش داده‌اید، زیاد ورزش می‌کنید و به خواسته‌های بدنتان گوش نمی‌کنید، احتمالا به نقطه‌ای رسیده‌اید که باید به خودتان استراحت بدهید، حتی اگر این استراحت در برنامه‌ریزی‌تان وجود نداشته باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا