رونمایی از پروژه کاهش هزینه های خوردگی در مخازن نفتی

به گزارش مهر، جابر نشاطی – رئیس پژوهشکده حفاظت صنعتی و خوردگی پژوهشگاه نفت با بیان اینکه خوردگی یک پدیده مخرب است که سالیانه صدمات ملی و جانی زیادی به جا می گذارد اضافه کرد: برآوردها نشان می دهد که هزینه های خوردگی ۵ دهم تا ۸ دهم درصد تولید ناخالص داخلی کشورها را شامل می شود و با مدیریت خوردگی می توان ۳۰ درصد این هزینه را کاهش داد.

وی مهندسی خوردگی را به معنای انتخاب مواد مهندسی، طراحی و بررسی شرایط فرآیندی و کنترل شرایط کاری برای کاهش اثرات مخرب خوردگی عنوان کرد و گفت: در راستای بهبود فرآیند، مدیریت یکپارچه سیستم و بهره ور کردن روشهای کنترل خوردگی، فناوری بهینه سازی روش های پایش خوردگی در دستور کار قرار گرفته است.

وی از اجرای پروژه های تعیین هزینه های خوردگی، بازرسی بر مبنای ریسک برای پالایشگاههای نفت و خطوط لوله انتقال نفت و گاز، پایش خوردگی درواحدهای مختلف صنعتی و مدیریت پوشش انجام شده در این زمینه خبر داد.

نشاطی با بیان اینکه سند راهبردی مدیثریت خوردگی در سال ۹۳ توسط وزیر نفت ابلاغ شده ادامه داد: این پروژه در واحدهای زیرمجموعه وزارت نفت با هدف کاهش اثرات مخرب خوردگی توسط پژوهشگاه نفت کلید خورده است.

به گزارش مهر، در نمایشگاه نفت، از دو زیرپرتال پژوهشگاه صنعت نفت در بخش بالادستی و انرژی و محیط زیست رونمایی شد و تفاهم نامه همکاری با جهاد دانشگاهی و یک شرکت دانش بنیان با این پژوهشگاه به امضا رسید.  

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا