عالمان ما توان عرض اندام علمی در کشور ندارند

 وحید احمدی در افتتاحیه یازدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی گفت: مهمترین مشکل ما در دنیای در حال توسعه فرار مغزها است و این ناشی از آن است که عالمان ما در کشور عرضه اندام علمی ندارند.وی افزود: دانشجویان پس از اتمام دوره دانشجویی در عرصه‌های علمی حضور ندارند. مراکز علمی و مراکز رشد یکی از ابزارهای عرصه علمی به شمار می‌رود و دانشجویان باید در این عرصه‌ها حضور یابند. 

معاون وزیر علوم اظهار داشت: جشنواره شیخ‌بهایی می‌تواند مسیر تعامل بین ایده‌پردازان و سرمایه‌گذاران را میسر کند.

وی درخصوص المپیاد طرح کسب و کار دانشجویی گفت: مسئولیت این المپیاد برعهده شبکه علمی و تحقیقاتی قرار گرفته تا بتوانیم فضای دانشگاه را به فضای زنده تبدیل کنیم.

وی اظهار داشت: این المپیاد در جهت ارتباطات و تعاملات ایده‌پرور با شرکت‌های سرمایه‌گذار است تا در نهایت به کارآفرینی در کشور منجر شود.احمدی افزود: از طریق این المپیاد که برای اولین‌بار همزمان با جشنواره شیخ‌بهایی برگزار می‌شود، دانشجویان تنها به دنبال آموزش نباشند و به سمت ایده‌پروری حرکت کنند.

وی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد که در دنیا ظرفیت استقبال از جوانان را نداریم، گفت: همچنین از استارتاپ ویکندها نیز استقبال زیادی می‌شود تا جوانان به سمت ایده‌پروری سوق پیدا کنند. معاون وزیر علوم افزود: برگزاری جلسه شورای حکام مرکز منطقه‌ای توسعه پارک‌ها و مراکز رشد علم و فناوری زیر نظر یونسکو (آیریس)، همزمان با جشنواره است که نمایندگان کشورهای چین، کره جنوبی، مالزی و یونسکو در آن حضور دارند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدواریم این جشنواره بتواند عرضه اندام علمی بین‌المللی داشته باشد و دو فرآیند المپیاد ملی طرح کسب و کار دانشجویی و جشنواره یکدیگر را تکمیل کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا