ساخت همزمان روی دو نسل ماهواره

به گزارش سیناپرس به نقل از اسپاش، آژانس فضایی اروپا متعهد شد که حدود 90 میلیون یورو به پرتابگر جدید وگا اختصاص دهد. صنعت فضایی ایتالیا، به ویژه شرکتهای آویو (Avio) و تیلز الینا اسپیس (Thales Alenia Space) سازندگان اصلی پرتابگر جدید وگا (Vega) خواهند بود. سخنگوی آویو به وبسایت اسپیس نیوز (SpaceNews) گفت که قرارداد دو پرتابگر وگا و اسپیس رایدر (Space Rider) اولین بخش از توسعه این شرکت به‌شمار می رود.
آویو برای ساخت وگا- ای 53 میلیون یورو دریافت خواهد کرد. در حقیقت این کار آغاز توسعه پرتابگر جدید وگا- سی نیز خواهد بود. این شرکت همزمان با هم روی دو نسل موشک کار خواهد کرد، پرتاب وگا- سی برای سال 2019 برنامه ریزی شده و اولین پرواز وگا-ای در سال 2024 پیش بینی می شود.
ساختن هر دو پرتابگر به طور همزمان امکان پذیر است، زیرا وگا-ای بخش هایی همانند وگا-سی دارد اما با یک مرحله "اروپایی" به جای مرحله اوکراینی. جورجیو تومینیو مدیر برنامه های توسعه می گوید که دلیل دوگانه شدن نسل بعدی وگا آن است که آژانس نمی توانست با یک موشک به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود برسد.
وگا-سی می تواند 2300 کیلوگرم را به مدار زمین پایین حمل کند. تامینیو می گوید توسعه موتور مرحله بالایی چیزی نیست که بتوان ظرف سه تا چهار سال انجام داد. وی اضافه کرد که  بعضی از فن آوری های به دست آمده برای وگا-ای به وگا-سی اضافه خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا