یوتیوب یک روانشناس اجتماعی است!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،یوتیوب از همین حالا با توسعه سیستم ها و نرم افزارهای تشخیصی، فرایند مبارزه با افراط گری و ویدیوهای مربوط به افراط گرایان را شروع کرده است.

محتوای مورد نظر یوتیوب که قرار است در طرح ویژه مبارزه با افراط گری از این شبکه اجتماعی حذف شوند، شامل محتوای نامناسب برای خانواده و کودکان، مطالب نژاد پرستانه و تنفر جویانه  و همچنین محتوای مشوق تروریسم عنوان شده است. بر همین اساس، حساب های کاربری که محتوای آپلود شده آنها توسط نرم افزار تشخیصی یوتیوب به عنوان یکی از محتوای نامناسب تلقی شده باشد، امکان درآمد از طریق پخش تبلیغات را نخواهند داشت.

نرم افزار تشخیصی یوتیوب در حال حاضر از تکنیک های یادگیری ماشینی برای تشخیص محتوای نامناسب استفاده می‌کند. این سیستم تشخیصی داده های مختلف را از طریق نظرات و لایک های کاربران دریافت می‌کند و با تحلیل آنها، محتوای نامناسب را برچسب گذاری می‌کند.

یوتیوب تصمیم دارد تا در سال 2018، بیش از ده هزار نفر را برای برچسب گذاری محتوای نامناسب آپلود شده، استخدام کند. Susan Wojcicki مدیر عامل این شبکه اجتماعی دیروز طی یک پست در وبلاگ یوتیوب اعلام کرده که این شرکت به افراد بیشتری برای تشخیص کانال های شایسته و مناسب برای دریافت تبلیغات نیاز دارد. 

مدیر عامل یوتیوب همچنین اعلام کرده که سیستم های هوشمندتری را برای مبارزه با افراط گری و همچنین انتشار محتوا و نظرات بی ادبانه و تنفرجویانه توسعه خواهد داد.

در حقیقت یوتیوب تصمیم دارد تا از 10000 نفر نیروی استخدامی سال آینده خود به عنوان «پلیس یوتیوب» استفاده کند.

گفتنی است؛ یوتیوب در چند سال گذشته تلاش های زیادی برای مبارزه با افراط گری و انتشار محتوای بی ادبانه و تنفر جویانه کرده است. با این حال این شرکت به دلیل افزایش میزان محتوای آپلود شده، زمان کافی برای کنترل تمامی موارد را ندارد. همین مسئله باعث شده تا بسیاری از والدین اجازه دسترسی به این شبکه اجتماعی را به کودکانشان ندهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا