آیفون 10 های مجهز به تراشه کوالکام سرعت دانلود بهتری دارند

اپل در زمان تولید انبوه آیفون 10 به دلیل محدودیت تامین قطعات مجبور به استفاده از دو نوع تراشه مودم در آیفون 10 شد. بر همین اساس، بخشی از خط تولید آیفون 10 با مودم کوالکام مدل Snapdragon X16 و بخشی دیگر با مودم اینتل مدل XMM7480 تولید شده‌اند.

شرکت Cellular Insights به تازگی تستی از هر دو نوع آیفون 10 گرفته است و قدرت کارکرد آنها را بر اساس فاصله با آنتن شبکه موبایل مقایسه کرده است.

در تست های انجام شده، این شرکت ابتدا از باند -85 دسی بل میلی وات شروع کرده و به طور تدریجی هر دو نوع آیفون را از آنتن شبکه موبایل دور کرده است.

در این تست 4 باند متفاوت از اپراتورهای مختلف در کانادا، ایالات متحده آمریکا و کشورهای آمریکای جنوبی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

نتایج این تست که توسط وب سایت PC Magazine منتشر شده نشان داد گوشی های آیفون 10 که مجهز به مودم اینتل هستند، در مقایسه با مدل های دارای مودم کوالکام سرعت دانلود پایین‌تری دارند.

در این گزارش آمده که هر دو مودم دانلود را با سرعت 195 مگابیت بر ثانیه در شبکه LTE با فرکانس 20 مگاهرتز شروع می‌کنند، اما به سرعت تفاوت آنها آشکار می‌شود و با کمی دور شدن از آنتن، سرعت دانلود مودم های اینتل به 169 مگابیت بر ثانیه در باند -87 دسی بل میلی وات کاهش پیدا می‌کند. این در حالی است که مودم های کوالکام کاهش سرعت دانلود کمتری را از خود نشان می‌دهند.

تفاوت اصلی مودم های کوالکام با قطعه مشابه اینتل در شرایط کمبود آنتن مشخص می‌شود. در باندهای کمتر از 120 دسی بل میلی وات، مدل های آیفون 10 مجهز به مودم کوالکام تا 67 درصد سرعت دانلود بیشتری نسبت به همتای اینتلی خود دارند.

نتایج این تست در حالی مطرح می‌شود که اپل از چند ماه پیش تصمیم به قطع همکاری با کوالکام گرفته است. اوایل سال جاری میلادی در ماه آوریل، اپل از کوالکام به دلیل قیمت‌گذاری بالا و غیر منصفانه مودم های اسنپ دراگون شکایت کرده بود. نتیجه این کشمکش در نهایت باعث شده بود تا اپل ماه گذشته اعلام کند که تمامی آیفون های سال آینده را با چیپ های اتصالی اینتل تولید خواهد کرد.

اپل هر دو نوع آیفون 10 با مودم های کوالکام و اینتل را به تمامی کشورهای جهان به جز ژاپن عرضه کرده است. با این حال، شماره مدل آیفون های دارای مودم کوالکام A1865 است و نسخه مجهز به اینتل با شماره مدل A1901 عرضه می‌شود.

لذا بررسی این شماره در زمان خرید آیفون 10 برای کسانی که به سرعت انتقال داده تلفن هوشمند خود اهمیت می‌دهند، خالی از لطف نیست.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا