قوانین سختگیرانه گوگل امنیت اپلیکیشن های اندرویدی را افزایش می دهد

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،بر اساس قوانین جدید، اپلیکیشن هایی که نیاز به خواندن اطلاعات حساس کاربران اندروید دارند، باید در سریع‌ترین زمان ممکن بیانیه حریم خصوصی خود را آپدیت کنند.

اطلاعات مورد نظر گوگل شامل داده های شخصی کاربر به همراه ایمیل ها و شماره تلفن های ذخیره شده در دستگاه هوشمند است.

گوگل همچنین اعلام کرده که به منظور افزایش امنیت اپلیکیشن های اندروید، از این پس جمع آوری اطلاعات مربوط به داده های رد و بدل شده در دستگاه های اندرویدی، در صورت بی ربط بودن این اطلاعات به کارکرد حیاتی اپلیکیشن ها، ممنوع است.

علاوه بر این، توسعه دهندگان اپلیکیشن هایی که به اطلاعات مربوط به داده های رد و بدل شده نیاز حیاطی دارند، باید در بیانیه خود دلیل منظقی برای جمع آوری چنین اطلاعاتی ارائه دهند.

بر همین اساس، اپلیکیشن ها حتی برای جمع آوری آمار و اطلاعات غیر حساس کاربران نیز باید دلیل مشخصی برای این کار ارائه دهند و کاربر را از چنین اقدامی مطلع کنند.

گوگل به منظور افزایش امنیت اپلیکیشن های اندروید اعلام کرده که خط مشی جدید روی تمامی اپلیکیشن های اندروید اجرایی خواهد شد و این مسئله تنها محدود به اپلیکیشن های موجود در گوگل پلی نیست.

توسعه دهندگان خاطی که از قوانین جدید گوگل برای امنیت اپلیکیشن های اندروید پیروی نکنند، ظرف مدت 60 روز از گوگل پلی حذف شده و در صورت نصب در دستگاه اندرویدی با پیغام خطای Google Play Protect مبنی امنیت پایین اپلیکیشن مواجه خواهند شد.

گوگل همچنین از قوانین جدیدی برای امنیت قابلیت جست و جوی ارائه شده در اپلیکیشن های مختلف خبر داد. بر همین اساس، اپلیکیشن هایی نظیر لانچرها از این پس بدون اجازه کاربر حق جمع آوری اطلاعات مربوط به تعداد دفعات جست و جوی یک اپلیکیشن یا مورد خاص در ویجت های (ابزارک) مشخصی را نخواهند داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا