یازدهمین جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی گشایش یافت

 یازدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی روز شنبه در فضایی به وسعت هزار و 500 متر مربع و در قالب 50 غرفه نمایشگاهی آغاز به کار کرده و تا روز دوشنبه 21 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.این جشنواره که همه ساله به همت رئیس شهرک علمی، صنعتی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می شود امسال در تهران و در دو بخش مسابقه ای و غیرمسابقه ای و با هدف کامل کردن چرخه تبدیل دانش به ثروت تدارک یافته است.

بخش مسابقه ای جشنواره شیخ بهایی به رقابت شرکت کنندگان در سه حوزه فن آفرینان، طراحان کسب و کار و سرمایه گذاران کارآفرینی اختصاص یافته است.از مجموع 250 شرکت حاضر در رقابت های بخش فن آفرینی، 25 شرکت پس از داوری های ابتدایی به مرحله نهایی مسابقه راه یافته اند و در بخش طراحان کسب و کار نیز از مجموع 100 طرح ارسالی از تمام استان های کشور، 16 طرح نامزد مرحله نهایی این جشنواره شدند.

در این دوره از جشنواره شیخ بهایی نخستین المپیاد طرح کسب و کار دانشجویی در سطح دانشگاههای کشور نیز برگزار می شود که در این المپیاد 200 طرح دانشجویی از تمام استان های کشور شرکت کرده بودند که 10 طرح نامزد شرکت در مرحله نهایی شدند.

بخش غیرمسابقه ای جشنواره شیخ بهایی نیز به فعالیت های بورس فناوری و فرصت های سرمایه گذاری، بورس عرضه و فروش فناوری، کارگاه های آموزشی و نمایشگاه دستاوردها اختصاص یافته است.برگزاری دو کارگاه آموزشی بین المللی در زمینه تجاری سازی و نوآوری در پارک های علم و فناوری و دانشگاه ها و مدیریت پارک های علم و فناوری و نحوه همکاری با دانشگاه ها نیز در جشنواره شیخ بهایی امسال پیش بینی شده است.

در این جشنواره همچنین جلسه شورای حکام مرکز منطقه ای توسعه پارک ها و مراکز رشد علم و فناوری زیر نظر یونسکو (IRIS) برگزار می شود و نمایندگانی از کشورهای چین، کره جنوبی، مالزی و سازمان یونسکو حضور فعال دارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا