ظرفیت جایزه مصطفی (ص) در تقویت همبستگی مذاهب اسلامی

به گزارش سیناپرس، دکتر محمدمهدی زاهدی در حاشیه برگزاری دومین آئین جایزه دو سالانه مصطفی (ص)، در گفتگو با ایرنا ، با بیان اینکه اختلافات موجود در جهان اسلام به هیچ وجه بزرگ محسوب نمی شود، در عین حال استکبار و صهیونیسم جهانی را عاملی برای تفرقه افکنی و ایجاد اختلاف و مناقشه های سطحی بین مسلمانان دانست.

وی در خصوص تاثیر جایزه مصطفی (ص) در ایجاد پیوند بین مذاهب اسلامی در جهان اسلامی گفت: این جایزه به خوبی توانسته است پیوند بسیار مناسبی بین دانشمندان جهان اسلام ایجاد و آنها را به یکدیگر نزدیک کند.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر پیوند مذاهب اسلامی عمیق تر شود، یقینا در نزدیک کردن جهان اسلام به یکدیگر و مقابله با توطئه های شیطانی بسیار اثرگذار خواهد بود.
دکتر زاهدی با تاکید بر این که اختلافات مذهبی که دشمنان ما درصدد بزرگ جلوه دادن آنها می باشند، دیگر در محفل جایزه مصطفی (ص) مطرح نیست، افزود: آنچه در این رویداد بزرگ اسلامی مطرح است توجه به دانش و استفاده از فناوری برای خدمت به بشریت و جهان اسلام است.
به گفته وی، هدف از تعریف جایزه مصطفی (ص) توسعه علم و فناوری در کشورهای اسلامی، حمایت از اندیشمندان و نخبگان اسلامی و همچنین توجه دانشمندان، فناوران و متخصصان حوزه های مختلف به اثرگذاری ملموس در زندگی مردم کشورهای اسلامی و در کل رفع مشکلات جوامع بشری است.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ضمن اینکه تعریف جوایزی همچون جایزه مصطفی(ص) در جهان اسلام در راستای معرفی دانشمندان و نخبگان کشورهای اسلامی بسیار مفید است.
بر اساس این گزارش، نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام در دومین دوره دو سالانه اعطای جایزه جهانی مصطفی (ص) پس از اتمام فرایند داوری، دیروز یکشنبه در آئینی در تالار وحدت تهران به دو دانشمند حوزه ICT،'پروفسور سامی ارول گلنبی' دانشمند کامپیوتر، مهندس الکترونیک و ریاضیدان کاربردی اهل ترکیه با مدلسازی ارزیابی عملکرد سیستم های کامپیوتری و پروفسور 'محمدامین شکراللهی' دانشمند و دکترای علوم کامپیوتر و ارتباطات با ارائه اثری در زمینه کدهای رپتور اهدا شد.
در این آیین که با حضور دکتر علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، پرفسور مورنزی مدیر اجرایی فرهنگستان علوم جهان اسلام، دکتر علیرضا مرندی، رییس فرهنگستان علوم پزشکی، محمدمهدی زاهدی رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی و جمعی از شخصیت های برجسته حوزه های علمی و فناوری جهان در تالار وحدت تهران برگزار شد، همچنین پروفسور گلنبی و پروفسور شکراللهی در خصوص فعالیت ها و دستاوردهای خود سخنرانی کردند.
جایزه مصطفی(ص) به عنوان یک نماد شایستگی و برتری علمی در سطح جهان در سال 1391 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی جمهوری اسلامی ایران رسید.
این جایزه به اثری نوآورانه در مرزهای دانش تعلق می‌گیرد که از سوی افرادی شاخص در حوزه‌های علم و فناوری ارائه شده و زمینه‌ساز بهبود زندگی بشریت باشد.
جایزه مصطفی (ص) در دور اول به دو دانشمند مسلمان؛ خانم پرفسور جکی یینگ از سنگاپور در حوزه علم و فناوری نانو زیستی و آقای پرفسور عمر‌یاغی شیمیدان برجسته اردنی برای تحقیقات دامنه دار در زمینه «چارچوب‌های فلز- آلی» تعلق گرفت.
در هفته جایزه مصطفی (11 تا 14 آذر)، نشست های علمی و تخصصی در حوزه‌های علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، علم و فناوری زیستی و پزشکی، علم و فناوری نانو، اقتصاد و بانکداری اسلامی در دانشگاه‌ های تهران، صنعتی شریف، علوم پزشکی شهید بهشتی، علوم پزشکی تهران، امام صادق (ع)، تربیت مدرس و علم و صنعت ایران برگزار می ‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا