ورود محصولات بیش از ۷۰۰ طرح فناورانه به بازار

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،دکتر بهزاد سلطانی در مراسم امضای تفاهم نامه با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری_ صنعتی و ویژه اقتصادی خاطرنشان کرد: سرعت تحولات تکنولوژی آنقدر در کشور زیاد است که اگر دقت نکنیم، ضربه های زیادی به کشور وارد می شود. برای پیشرفت نیاز است که مدیران، سرمایه گذاری های خطرپذیر انجام دهند و این به عهده بخش خصوصی باشد.

سلطانی با بیان اینکه ۷۴ درصد شرکت های دانش بنیان در حال حاضر با صندوق نوآوری و شکوفایی همکاری می کنند، خاطرنشان کرد: تاکنون ۳ هزار و ۲۶۰ شرکت از سوی معاونت علمی، دانش بنیان شده اند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه ۹۱۵ میلیارد تومان تاکنون به شرکت های دانش بنیان پرداخت کرده ایم، خاطرنشان کرد: ۸۰۰ میلیارد تومان تعهد پرداخت داریم؛ مجموما از دو هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان که به صندوق اختصاص یافته، هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان به شرکت های دانش بنیان اعطا شده است.

وی با بیان اینکه ۴۵۰ میلیارد تومان از بودجه صندوق مانده است، گفت: ۵۲۱ طرح داریم که درخواست این طرح ها برای وام از صندوق هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

به گفته سلطانی، هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در بانک در راستای ارائه ضمانت نامه به شرکت های دانش بنیان بلوکه شده و در این راستا با ۱۲ بانک دولتی و خصوصی تفاهم نامه منعقد شده است.

وی تاکید کرد: از دو هزار و ۲۱۰ طرحی که اکنون با حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی در حال اجرا است، ۷۸۴ طرح خاتمه یافته موفق داریم که این تعداد قطعا محصولات و خدماتی به بازار ارائه می کنند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر راه اندازی صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر گفت: فرهنگ راه اندازی این صندوق ها در ایران جا نیفتاده، ولی این موضوع می تواند در اقتصاد و چرخه اقتصادی به واسطه فناوری تاثیرگذار باشد.

اجرای ۴ برنامه حمایتی در راستای سرمایه گذاری طرح های فناورانه

سلطانی با بیان اینکه ۴ برنامه باید در راستای سرمایه گذاری طرح های فناورانه انجام گیرد، گفت: سرمایه گذاری مشارکتی، خطرپذیر، خطرپذیر مشارکتی و جمعی جز برنامه هایی است که توسط صندوق و سایر بخش های کشور قرار است انجام گیرد تا بتوانیم بیشتر شاهد فناوری های داخلی در بازار باشیم.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در سرمایه‌گذاری جمعی درصدد هستیم تا پول‌های اندک مردم روی یک فناوری خاص سرمایه‌گذاری شود.

وی در خصوص سرمایه گذاری خطر پذیر گفت: برنامه داریم که ۵۰ تا ۷۰ صندوق خطر پذیر راه اندازی کنیم.

راه اندازی صندوق های خطر پذیر در مناطق آزاد کشور

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی به تفاهمنامه گفت: بر اساس امضای تفاهمنامه ای که با مناطق آزاد منعقد می کنیم درصدد هستیم که صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر در این مناطق راه اندازی کنیم.

وی گفت: در صندوق‌های خطرپذیر یا VC برخلاف وام نیازی به دریافت ضمانتنامه وجود ندارد، چون سرمایه‌گذاری به صورت مشارکتی خواهد بود؛ از سوی دیگر این صندوق‌ها برای طرح‌هایی که برگشت سرمایه زیاد، ولی ریسک بالایی دارند؛ اختصاص می‌یابد.

سلطانی با اشاره به سرمایه گذاری خطر پذیر مشارکتی گفت: در این نوع سرمایه‌گذاری یک کارخانه یا یک شرکت بزرگ، چندین شرکت کوچک را در اطراف خود به مشارکت می‌گیرد و یک سرمایه‌گذاری را با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی صورت می‌دهد.

به گفته رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، تاکنون ۴ هزار و ۱۰۰ تقاضای وام و ۴۰۰ تقاضا برای مشارکت سرمایه‌گذاری به این صندوق ارائه شده است. این نشان دهنده عدم وجود فرهنگ مشارکت در سرمایه گذاری است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه با امضای تفاهم‌نامه صندوق‌های خطرپذیر در مناطق آزاد راه اندازی می‌شود، بیان کرد: درصدد هستیم تا در ۷ منطقه صندوق‌های خطرپذیر راه‌اندازی شود. به گونه‌ای که ۴۹ درصد این صندوق از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی، ۴۹ درصد از سوی مناطق آزاد و ۲ درصد از سوی سرمایه‌گذاران تامین شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا