شفافیت ۵ برابری تصاویر با کابل جدید اچ دی ام ای

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،نسل اول کابل های اچ دی ام ای تماشای ویدئو با کیفیت Full HD یا ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را ممکن می کردند. با گذشت زمان و افزایش کیفیت تصاویر و کابل های مذکور این رقم به ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل (۴K)افزایش یافت. پس از مدتی این رقم به ۷۶۸۰ در ۴۳۲۰ پیکسل (۸K ) و حالا به رقم استثنایی ۱۰۲۴۰ در ۴۳۲۰ پیکسل (۱۰K) رسیده است.

کابل های HDMI ۲.۱، مشاهده تصاویر فشرده نشده ۸K را با نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز یا مشاهده تصاویر ۴K را با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز ممکن می کنند. همچنین میزان کلی انتقال داده ها از رقم ۱۸ گیگابایت در ثانیه در گذشته به رقم بی سابقه ۴۸ گیگابیت در ثانیه در کابل های یادشده افزایش می یابد.

نرخ تازه سازی تصویر در مورد تصاویر ۱۰K از طریق این کابل ها ۱۲۰ هرتز است. اما برای نمایش دقیق و بدون خدشه تصاویر در این حالت باید از الگوریتم جدیدی به منظور فشرده سازی تصاویر استفاده شود.

کابل مذکور از فناوری موسوم به Dynamic HDR نیز پشتیبانی می کند که نمایش طیف رنگ بسیار گسترده تری را با عمق، جزئیات و شفافیت و کنتراست بالاتر ممکن می کند.

استفاده از این کابل ها حجم صدای منتقل شده برای شنیده شدن را هم از یک مگابیت در ثانیه به ۳۷ مگابیت در ثانیه افزایش می دهد. عرضه این کابل ها به بازار از نیمه اول سال ۲۰۱۸ آغاز می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا