جولان یوز در صفحات انگلیسی

 دکتر علیرضا یاری در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: نسخه آزمایشی سرویس های پایه این جویشگر افتتاح شده است و نسخه بهبود یافته این جویشگر به همراه سرویس ارزش افزوده ونسخه تکمیلی را رونمایی می شود.دبیر شورای راهبری موتور جستجوی بومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: هم اکنون روزانه بالغ بر یکصدهزار کاربر از این جویشگر به آن مراجعه می کنند.

به گفته یاری جویشگر پارسی جو با سرویس های جدید و کیفیت بالاتر قرار است در تیرماه افتتاح شود.به گزارش ایرنا، پارسی جو در توضیحاتش ارایه کرده است: پارسی جو موتور جستجوی بومی مستقل است که فاز مطالعاتی آن در زمینه موتورهای جستجو در سال ۱۳۸۰ آغاز شده است. همچنین فاز تحقیقاتی پروژه در شهریور ۱۳۸۷ شروع و طراحی و پیاده سازی پارسی جو در مهر ۱۳۸۸ آغاز گردید و نسخه ۱ در ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ با پوشش یک میلیون صفحه روی وب قرار گرفت. هم اکنون نسخه 4 پارسی جو با پوشش پانصد میلیون صفحه روی وب قرار دارد.

تمام مراحل خزش، نمایه سازی و رتبه بندی در سرور های پارسی جو و توسط الگوریتم های طراحی شده توسط گروه پارسی جو انجام می گیرد.

این موتور جست وجو پارسی جو مانند همه موتورهای جستجوی بومی موفق دیگر کشور ها به دنبال ارئه خدمات بومی و محلی در راستای استفاده راحت، بهینه، موثر و کارا از فضای وب برای بهبود کیفیت زندگی است.

***یوز به دنبال توسعه زبان فارسی و انگلیسی است

رییس پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات در خصوص جویشگر یوز گفت: این جویشگر به دنبال توسعه است و قصد دارد زبان فارسی و انگلیسی را به طور همزمان به کاربرانش ارایه کند.ا جویشگر ایرانی «یوز» به آدرس www.yooz.ir امکان جستجوی صفحات وب را برای کاربران ایرانی فراهم کرده است. این جویشگر در بهمن ماه افتتاح شده است و قادر است تا یک میلیارد صفحه فارسی را پوشش دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا