وقتی ابولا رنگ چشم را تغییر می‌دهد

به گزارش  مهر، دکتر ایان گروژر حدود دو ماه پیش از بیمارستان مرخص شد. به او گفتند که دیگر نشانه ای از ابتلا به ابولا در وی دیده نمی شود و می تواند به زندگی عادی خود ادامه دهد. اما حالا باز هم به بیمارستان بازگشته است. درحقیقت این بار احساس درد در یکی از چشمانش او را به بیمارستان کشانده است.

این پزشک که پیشتر در حین امدادرسانی به مبتلایان به ابولا در آفریقا به این بیماری مبتلا شده بود پس از سپری کردن یک دوره درمانی موفق از این بیماری پاک شد اما نه او و نه پزشکان هیچگاه تصور نمی کردند احساس درد در یکی از چشمها و تغییر رنگ آن بار دیگر پای او را به بیمارستان بکشاند.

زمانی که پزشکان به دقت چشمان بیمار را معاینه کردند در کمال شگفتی متوجه تجمع ویروس ابولا در همان چشمی شدند که دکتر گروژ در آن احساس درد می کند.کشف این نمونه خاص درحالی روی می دهد که در ماههای اخیر و درحالی که پزشکان تلاش می کنند مبتلایان به ابولا را درمان کنند با چالش دیگری تحت عنوان سردرد، دردهای مزمن، کم شنوایی، بر هم خوردن دوران قائدگی در زنان و در نهایت تب شدید در نجات یافتگان از این بیماری مواجه شده اند.

همچنین مواردی نیز گزارش شده که در آنها افراد نجات یافته در بینایی خود احساس ضعف و کم توانی می کنند اما اینکه رنگ چشم بیمار تغییر کند موردی استثنایی بوده است. دانشمندان بر این باورند که احتمالا بخشهایی از بدن نظیز چشمها جایی جدا از محدوده عمل واقعی سیستم ایمنی بدن هستند و به همین دلیل ویروس ابولا می تواند در آنجا به حیات خود ادامه دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا