سازمان جهانی بهداشت فهرست داروهای ضروری را به روز کرد

 به گزارش ایرنا از رویترز، در حالی که سازمان جهانی بهداشت با به روز کردن فهرست داروهای ضروری، داروی هپاتیت C را به این فهرست اضافه کرد، سازمان ملل متحد خواستار کاهش قیمت داروها ، برای امکان دسترسی در کشورهای فقیر شد.داروی جدید درمان هپاتیت سی، Sovaldi نام دارد. قیمت هر قرص این دارو حدود هزار دلار است که برای همه با هر توان مالی قابل خرید نیست.

معاون رییس سازمان جهانی بهداشت گفت: در حالی که اقدامات گسترده ای برای کاهش قیمت دارو در کشورهای کم درآمد و فقیر صورت گرفته است، بدون پیروی از استراتژی های یکسان برای تولید مقرون به صرفه این داروها، مزایای بالقوه تلاش جهانی برای دسترسی عمومی به دارو به نحو چشمگیری کاهش خواهد یافت.

شرکت تولید کننده این دارو، Gilead نام دارد و دارو را برای چند کشور کم درآمد با قیمت کمتری عرضه کرده است. با این حال فعالان این زمینه بر این باورند که باید این دارو با قیمت کمتری در اختیار بیماران در سراسر دنیا قرار بگیرد.
فهرست داروهای ضروری سازمان جهانی بهداشت هر دو سال یک بار با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده از کشورها به روز می شود. آخرین به روز رسانی این فهرست ساعاتی پیش صورت گرفته و به این فهرست علاوه بر داروی هپاتیت C، چند داروی درمان سرطان و داروی ترکیبی سل اضافه شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا