پژوهشکده تخصصی علوم قرآنی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش سیناپرس به نقل از برگزاری ایسنا، دکتر حمیدرضا طیبی در جریان سفر خود به استان یزد با آیت‌الله «محمدرضا ناصری‌یزدی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار با اشاره به این‌که پیشرفت کشور به وسیله اقتصاد دانش‌بنیان محقق می‌شود، اظهار کرد: ما باید تلاش کنیم کشور را به سمتی هدایت کنیم که اقتصاد و صنعت دانش‌بنیان در کشور نهادینه شود.

رییس جهاد دانشگاهی افزود: مجموعه جهاد دانشگاهی در کشور این باور را دارد که تحقق اقتصاد مقاومتی اصلا کار سخت یا غیرممکنی نیست و تنها نیاز است که به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی توجه داشته باشیم.

طیبی گفت: به همین دلیل ما تمام تلاش خود را به کار بستیم که در راستای ایجاد بسترهای لازم در زمینه ترویج اقتصاد دانش‌بنیان در کشور از ظرفیت‌های بسیار فراوان داخلی استفاده کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: تا هم‌اکنون هم در این راستا حرکت‌های بسیار زیادی صورت گرفته که از جمله این حرکت‌ها می‌توان به دستاوردهای بسیار ارزشمند جهاد دانشگاهی در ارتباط با سلول‌های بنیادی اشاره کرد.

طیبی خاطرنشان کرد: علاوه بر این موضوع، اقدامات گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف پزشکی صورت گرفته که یکی از مهمترین این اقدامات، درمان بیماری‌های نازایی است و تاکنون تعداد بسیار زیادی از زوج‌های نابارور با دریافت خدمات درمانی در مرکز رویان صاحب فرزند شده‌اند.

رییس جهاد دانشگاهی در پایان به ضرورت تلاش در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه توسعه آموزش‌های قرآنی در جامعه نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، اقدامات لازم برای ایجاد پژوهشکده تخصصی قرآن کریم توسط جهاد دانشگاهی انجام شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا