نگاهی به برترین فناوری هایی دنیای آینده

دنیای فناوری در سال های اخیر با رشدی شگفت انگیز و خیره کننده روبه رو بوده و ابداعات و نوآوری هایی مانند خودروهای بدون راننده و واقعیت مجازی را می توان از جمله عالی ترین این فناوری ها محسوب کرد. البته باید اذعان داشت که بسیاری از این فناوری ها در آغاز مسیر خود بوده و موضوع فوق به این معنی است که مخترعان باید آن ها را اصلاح کرده و در مسیر پیشرفت و تغییرات مناسب قرار دهند.  در این گزارش پنج نمونه از برترین فناوری های سال آینده میلادی معرفی و ارائه می شوند:

دنیای فناوری در سال های اخیر با رشدی شگفت انگیز و خیره کننده روبه رو بوده و ابداعات و نوآوری هایی مانند خودروهای بدون راننده و واقعیت مجازی را می توان از جمله عالی ترین این فناوری ها محسوب کرد.

واقعیت مجازی

فناوری واقعیت مجازی یا VR تقریبا از سال های دهه 60 میلادی ظهور کرد اما تنها در سال های اخیر بود که این فناوری به عنوان یک فناوری مهم از سوی مراکز متعددی ارائه شده و مردم به آن دسترسی پیدا کردند. به باور بسیاری از کارشناسان، آینده صنعت سرگرمی و بازی های رایانه ای در این فناوری رقم خواهد خورد. به تازگی شاهد خریداری شدن امتیاز فناوری هد ست های اوکولوس (Oculus) با قیمت 2 میلیارد دلار از سوی فیس بوک هستیم که این موضوع نشان می دهد غول های دنیای فناوری چگونه آینده خود را وابسته به فناوری واقعیت مجازی می بینند.

ماشین های هوشمند و هوش مصنوعی

ماشین های هوشمند یا هوش مصنوعی در حقیقت دارای قدرت مطالعه، الگوی تشخیص و پیشگیری به کمک حوزه علوم کامپیوتری هستند. این فناوری عمدتا در بخش هایی از قبیل خودروهای بدون راننده، فناوری های تشخیص صحبت و …. کاربرد دارند. امروزه باید پذیرفت که تقاضا برای دسترسی به این فناوری بسیار بالا بوده و به طور روز افزون افزایش پیدا می کند.

با استفاده از ابزارهایی که این متخصصان برای ساختن نوآوری های فردی AI  هوش مصنوعی استفاده می کنند، می توانید یک بسته کامل آموزشی را در اختیار داشته باشید. با بیش از 60 ساعت آموزش، شما در برنامه  Hadoop، برنامه نویسی R، NLP  و … تسلط پیدا خواهید کرد.

هک اخلاقی (Ethical Hacking)

امروزه همه کاربران دنیای اینترنت در خطر هک شدن قرار دارند. در این میان شرکت ها و مراکز تجاری به طور عمده و بسیار بیشتری در معرض خطر هک شدن قرار داشته و به همین دلیل حاضر هستند تا مبالغ قابل توجهی را در اختیار کارشناسان امنیتی قرار دهند تا امنیت وبسایت های خود را تامین کنند. برای نمونه فیس بوک برای تامین امنیت و شناسائی حفره های امنیتی خود پیش از اینکه هکرها به آن دسترسی پیدا کنند، 5 میلیون دلار هزینه کرده است. این فعالیت های امنیتی معمولا توسط هکرهای اخلاقی انجام شده و امروزه این حوزه فناوری دارای طرفداران زیادی است.

فناوری Blockchain

فناوری Blockchain  اغلب با بیت کوین ارتباط دارد و به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا برنامه های غیر متمرکزی را ایجاد کنند که دارای امنیت و شفافیت بی نظیری در وب هستند که این امر برای  cyrptocurrencies  مانند بیت کوین عالی است.

شما می توانید به کمک برنامه Bundle Mastery Blockchain Complete Ethereum  در چهار دوره کامل ، آن چه که باید درباره این حوزه بدانید، فراگرفته و از مزایای آن استفاده کنید.

اینترنت اشیا

در تعریف ارائه شده از اینترنت اشیا توسط لایمن (layman's terms)، اینترنت اشیا ایده ای حیاتی که به کمک آن می توان به هر ابزار و وسیله ای از طریق اینترنت دسترسی پیدا کرده و ان را خاموش و روشن و کنترل کرد. این فناوری بسیار جالب توجه بوده و در زندگی روزمره دارای کاربرد های زیادی است برای مثال آماده شدن ماشین قهوه ساز شما از طریق زنگ هشداری اطلاع داده شده و شما می توانید پیش از رسیدن به خانه برای خود قهوه آماده کرده یا از طریق اینترنت به گونه ای برنامه ریزی کنید که همزمان با بیدار شدن شما در صبح، قهوه شما آماده باشد.

ترجمه: احسان محمدحسینی

منبع: sciencealert

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا