چرا گوشی های هوشمند نمی‌توانند با دوربین های حرفه ای رقابت کنند؟

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،گوشی های هوشمند ما را بدعادت کرده اند. هرکجا می رویم، آنها را همراه خود می بریم، همواره به اینترنت متصل هستند و مهمتر از همه اینکه، دوربین هایی دارند که به طور مداوم هوشمندتر می شوند. با این حال، دوربین های حرفه ای همچنان دارای مزایای متمایزی هستند که می توان حداقل به پنج مورد آن اشاره نمود.

برخورداری از قابلیت تعویض لنز و توانایی بهره گیری از لنزهایی با ابعاد جدید

بیایید ابتدا به بزرگترین مزیت دوربین های حرفه ای بپردازیم: دوربین های DSLR و بدون انعکاس، قابلیت نصب انواع مختلفی از لنزهای سازگار را دارند که موجب تغییر در نحوه عکاسی شما می شود. می توانید از لنزهای چشم-ماهی برای عکس های کاملا باز و از لنز تله فوتو برای تمرکز بر روی سوژه های دور، استفاده کنید و یا از لنزهای بزرگنما به همراه تنظیمات اتوماتیک بهره مند شوید.

اگر همواره از یک نام تجاری خاص بهره می برید، آداپتورهای موجود، امکان استفاده از لنزهای دیگر تولیدکنندگان را برای شما فراهم می کند. به عنوان نمونه، لنزهای Canon را می توان بر روی دوبین Sony نصب کرد و حتی لنزهای قدیمی را بر روی دوربین های امروزی به کار برد. ویژگی های نوری لنزهای همواره بهبود می یابد و هیچگاه بدنه دوربین های قدیمی از رده خارج نمی شوند.

دوربین حرفه ای دارای کیفیت تصویر بی نظیر است

ترکیب لنزهای با کیفیت بالا و حسگرهای تصویری وسیع در دوربین های حرفه ای (به همراه تمامی لوازم جانبی که از طریق پورت ها متصل می شود)، کیفیت تصویر را تضمین می کند و در بیشتر موارد از گوشی های هوشمند بهتر عمل می کند. گوشی ها قابلیت پردازش تصاویر برای بارگذاری در محیط هایی مانند Instagram را دارند، ولی تنها یک دوربین حرفه ای است که می تواند در استودیوی عکاسی به کار گرفته شود و در نورهای مختلف به خوبی عمل کند.

با اینکه می توان، تصاویر گوشی های هوشمند در روز روشن را با تصاویر گرفته شده توسط دوربین های حرفه ای در شرایط مشابه، مقایسه نمود ولی، بعد از غروب آفتاب، تفاوت تصاویر بیشتر آشکار می شود. یک دوربین حرفه ای قابلیت کار در شرایط حساسیت های بالای ISO را دارد و در تاریکی، عکس های روشن تری می گیرد و نوسانات را تا سطح مطلوبی کاهش می دهد.

کنترل دستی دوربین مساوی با کنترل بیشتر بر خلاقیت است

همه دکمه ها که در اطراف یک دوربین حرفه ای محصور می شوند، در کنار تنظیمات موجود، نتیجه خوبی را به همراه می آورند. اگر چه به راحتی می توانید برای تنظیمات دوربین گوشی هوشمند از کنترل های لمسی استفاده کنید، ولی برای تغییرات دقیق دوربین های حرفه ای جهت دسترسی به دکمه های فیزیکی، نیازی به نگاه کردن ندارید.

هر کس که از دوربینی مانند سونی A9 استفاده کرده باشد، می داند که در ابتدا، یادگیری دشوار است ولی با تمرین و انجام تحقیقات در طی زمان، در نهایت فرد می تواند به سطح حرفه ای دست یابد. چرخاندن دگمه های روی دوربین برای تنظیم تصویر و یا فشار یک دکمه برای تغییر حالت عکسبرداری بدون نگاه کردن، وصف ناپدیر است.

دوربین های حرفه ای می توانند  برای هر سوژه ای به کار گرفته شوند

ناامید کننده ترین جنبه در عکاسی با گوشی های هوشمند، عدم توانایی در تصویربرداری از سوژه ای است که به سرعت حرکت می کند. دوربین تلفن ها، قابلیت تصویربرداری سریع جهت ثبت لحظه حرکت بدون ایجاد تاری، به ویژه در نور کم را ندارد.

ما عکس های بالا را با دقت کامل و استفاده از دوربین سونی A9 با سرعت 20 فریم در ثانیه گرفتیم. این سرعت، تقریبا با سرعت فیلم برداری (بدون درنظر گرفتن تاری در حرکت) برابری می کند. داشتن یک دوربین عکاسی ورزشی نیز به این معنی است که می توان بر روی هدف موردنظر، متمرکز باقی ماند.

برخی مواقع، قابلیت منظره یابی بسیار ارزشمند است

از دیگر ضعف هایی که عکاسان گوشی های هوشمند با آن رو به رو هستند، صفحه لمسی است. هنگامی که برای عکاسی عجله دارید، بسته به اندازه صفحه نمایش و کاربر پسند بودن رابط کاربری، مرور و بررسی منوها بسیار دشوار و آزاردهنده خواهد بود.

وجود قابلیت منظره یاب نوری یا الکترونیکی، شما را قادر می سازد که چارچوب مناسبی را در نور مستقیم خورشید یا در محیط های کم نو، برای عکس های خود در نظر بگیرید. در عکاسی، استفاده از کلیدهای دستی و انجام تنظیمات، همزمان با بهرگیری از منظره یاب، کنترل کاملی را در اختیار شما قرار می دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا