کنترل مصرف داروهای تخدیری با قرص های دیجیتالی

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، این قرص حاوی حسگری است که به همراه دارو در یک کپسول ژلاتینی قرار داده می شود و به پزشک در ردیابی دفعاتی که بیمار داروهای (مخدر) تجویزی خود را مصرف می کند، کمک کرده و مراقبان بهداشتی را از علائم سوء مصرف این داروها آگاه می سازند.

محققان بیمارستان بریگهام و زنان در آمریکا اکنون در حال آزمایش استفاده از حسگرهای قابل جذب برای ردیابی الگوهای مصرف داروهای تخدیری تجویز شده هستند.
دکتر ادوارد بایر از بیمارستان بریگهام و زنان و نویسنده ارشد این مطالعه گفت: این فناوری امکان کنترل آستانه تحمل بیماران را برای پزشکان میسر کرده و آنها را از الگوهای در حال افزایش مصرف دارو باخبر می کند.
این قرص های دیجتالی علاوه بر کمک به پزشکان در تشخیص الگوهای بالقوه سوء مصرف داروهای مخدر، به محققان کمک می کنند تا الگوهای درمانی درد عادی را بهتر درک کنند که به پزشکان اجازه می دهد به اندازه مناسب دارو تجویز کنند.
هر قرص حاوی یک فرستنده رادیویی منحصر به فرد و یک کپسول ژلاتینی استاندارد حاوی یک قرص اکسی کودون (oxycodone) است. داده ها در یک پچ چسبنده که بر روی شکم بیمار قرار می گیرد و یک خواننده کابلی (به اندازه یک آی پاد) متصل است، ذخیره می شود.
اداره نظارت بر دارو و غذای امریکا FDA به تازگی استفاده از قرص های دیجیتالی را برای استفاده با داروی aripiprazole که یک داروی ضد روانپریشی است و با نام Abilify MyCite فروخته می شود و اساسا برای درمان شیزوفرنی، اختلال دوقطبی و افسردگی شدید، استفاده می شود، تایید کرد.
محققان نتایج آزمایش های خود را در مجله Anesthesia & Analgesia منتشر کردند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا