مردم جهان را از فجایع تغییرات آب وهوایی در کنیا باخبر کنیم

او اخیرا با همکاری آژانس کاتولیک توسعه خارج از کشورCatholic Agency for Overseas Development  فیلمی در این زمینه ساخته است .دلیل اصلی همکاری هیروود با آژانس خیریه کافود ( Cafod) این است که نظرسنجی این آژانس نشان داده که اکثریت قریب به اتفاق (۷۰٪) از کاتولیک ها می گویند جامعه آنها به پیام پاپ در مورد تغییرات اقلیمی گوش خواهد داد.

شما اخیرا در ساخت فیلمی با Cafod ، همکاری کرده اید. این اتفاق چگونه رخ داد؟

من سالیان سال است که به عنوان سفیر در کافود مشغول کار هستم و شش سال پیش برای دیدن اثرات تغییرات آب و هوایی بر جامعه جهانی، به شمال کنیا سفر کردم .در آنجا کیلومتر ها زمین خالی و ویرانی دیده می شد.  جایی که زمانی دامداری، محور اصلی اقتصاد بود. ما از روستاهای بسیاری بازدید کردیم که تمام گله های گوسفندان و بزها در آنها از بین رفته بودند. چیزی برای تجارت نبود. مردمانی در این مناطق برای قرن ها می زیستند ولی حالا این مکان را ترک کرده بودند و آنجا تبدیل به مکانی غیر قابل سکونت شده بود.

توجه شما به تغییرات آب و هوایی از چه زمانی بیشتر شد؟

در زمان سفر به کنیا، تحقیق بزرگی درباره اثرات تغییرات آب و هوایی انجام دادیم که این تحقیق به من سرعت این تغییرات را نشان داد.

هدف از ساخت آخرین فیلم شما هم به نظر همین بود؟

این فیلم اتفاقی شگفت انگیز است که توسط ریدلی اسکات Ridley Scott فیلمبرداری شده  و در آن مردم از تغییرات احتمالی ناشی از افزایش دما حرف می زنند. آفتاب سوزان منطقه ای از کنیا که دیگر اجازه زندگی به کسی را نمی دهد، بسیار غم انگیز است.

شما هم فکر می کنید یکی از مشکلات ما در بحث افزایش آگاهی مردم درباره تغییرات جوی این است که مردم هنوز احساس نمی کنند که می توانند تاثیری بر روی این تغییرات بگذارند؟

بله قطعا. حتما مردم در سراسر دنیا حداقل برای یک بار، شرایط بد آب و هوایی را تجربه کرده اند. ولی هنوز پیش گیری از این تغییرات به یک وظیفه برای مردم تبدیل نشده است و نمی دانند که این اتفاق نه تنها برای خودشان است بلکه برای نسل های آینده نیز اهمیت بسیاری دارد.

آیا سازمانی در این زمینه وجود دارد که به مردم هشدار دهد؟

من در حال حاضر در کشور آمریکا که گفته می شود جهان اول است زندگی می کنم و از خیلی حقایق بی اطلاع هستم.ولی باید آگاه باشیم که در کشور های دیگر مانند کنیا آبی وجود ندارد و من برای کمک به آنها تنها با یک سطل آب باید دوش بگیرم. ما باید آگاه باشیم که این تغییرات سریعتر از آنچه فکر می کنیم، اتفاق می افتد.

شما برای متقاعد کردن مردم برای آگاه شدن از تغییرات جوی، چه کاری را پیشنهاد می کنید؟

بهترین کار، سفری همانند سفر من به کنیا است زیرا مردم باید از نزدیک وضع زندگی کردن مردم را ببینند و به حرف هایشان گوش دهند به حرف هایی که می گوید ما نمی توانیم در این مکان به زندگیمان ادامه دهیم.

آیا رفتار خودتان را پس از بازدید از وضعیت مردم کنیا عوض کرده اید؟

بله. با کارهای بسیار ساده می توان تغییرات بزرگی را ایجاد کرد ،مانند بستن شیر آب هنگام مسواک زدن و یا خاموش کردن چراغ در هنگام خارج شدن از اتاق.

شما زمان زیادی را صرف ساخت فیلم در آمریکا کرده اید. فکر می کنید به کمک ساخته های شما تغییراتی در نگرش مردم ایجاد شده است؟

من در کارهایم هیچ وقت نخواسته ام که کسی را مجبور به کاری کنم ولی فکر می کنم تغییر در نگرش مردم کار بسیار دشواری است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا