طرح تحقیقاتی بررسی پیامدهای زیست‌محیطی اکتشاف

به گزارش ایسنا مهندس قلاوند در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه شرکت ملی نفت با پژوهشگاه صنعت نفت تاکید کرد: پژوهشگاه صنعت نفت، بازوی تحقیقاتی شرکتهای نفتی و گازی است.

وی با بیان این که این تفاهم‌نامه در راستای مطالعات زمین‌شناسی، ژئوشیمی و ژئوفیزیکی است ادامه داد: ‌این قرارداد در محورهای مختلفی به امضاء رسیده است که از آن جمله می‌توان به بررسی هیدرات‌های گازی اشاره کرد که فاز اول این مطالعات انجام شده و نتایج خوبی به دست آورده‌ایم.

قلاوند با اشاره به اجرای دو محور این موافقت‌نامه خاطرنشان کرد: با مذاکراتی که با یک شرکت خارجی داشتیم، مقرر شد با هزینه شرکت خارجی مطالعات هیدرات‌های گازی ادامه یابد.

وی مطالعه در زمینه لایه‌های ذغال‌سنگ را محور دیگر این موافقتنامه ذکر کرد و ادامه داد:‌با توجه به پتانسیل‌ها و زیرساخت‌های مناسبی که در پژوهشگاه صنعت نفت وجود دارد این مطالعات با همکاری این پژوهشگاه در زمینه لایه‌های ذغال‌سنگی ادامه می‌یابد.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت مطالعه در زمینه سیستم‌های هیدروکربوری را از دیگر محورهای این موافقتنامه نام برد و یادآور شد: علاوه بر آن مقرر شده است تا پیامدهای زیست‌محیطی ناشی از فعالیتهای اکتشافی از سوی پژوهشگاه نفت نیز بررسی شود.

قلاوند با اشاره به امضاء قراردادی با این پژوهشگاه در سال گذشته گفت: بر اساس این قرارداد، قرار است منطقه اردبیل تحت مطالعات ژئوفیزیکی برای انجام فعالیتهای نفتی قرار گیرد؛ ضمن آن در سال جاری با همکاری این پژوهشگاه مطالعه‌ای در زمینه شل‌های گازی در لرستان صورت خواهد گرفت.