ارتباطی از جنس 5G برای خودروی هوشمند هوندا

شرکت سافت بنک یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارتباطی جهان است و این شرکت قصد دارد تا با همکاری با شرکت هوندا، آینده صنایع خودروسازی را متحول سازد. شرکت هوندا اعلام کرده است که قصد دارد تا نسل بعدی خودروهای هوشمند خود را به یک امکان ویژه مجهز سازد. بر اساس این پروژه می‌توان شاهد این بود که نخستین خودروی هوشمند مجهز به سیستم ارتباطی 5G جهان توسط این غول ژاپنی ساخته شود.

این شرکت در برنامه‌های خود خودروی NeuV و طرح مفهومی الکتریکی اسپرت خود را به‌عنوان کاندیداهای این پروژه معرفی کرده است. خودروی NeuV در حقیقت یک وسیله نقلیه است که با کمک سیستم هوش مصنوعی به عملکرد خود ادامه می‌دهد. شایان‌ذکر است که شرکت هوندا سال 2025 را به‌عنوان تاریخ عرضه خودروهای بدون راننده خود تعیین کرده است و ایجاد ساختار ارتباط بین خودروها می‌تواند گامی بزرگ در راستای تحقق این رؤیا باشد.

از سوی دیگر شرکت سافت بنک در ژاپن دو رقیب بزرگ به نام‌های NTT Docomo  و  KDDIرا می‌بیند که آن‌ها نیز به دنبال عرضه خدمات 5G هستند. در این میان گفته می‌شود که خدمات این نسل از شبکه‌های همراه در سال 2020 به‌صورت رسمی در این کشور عرضه خواهند شد. همچنین شرکت سافت بنک اعلام کرده است که ایستگاه‌های 5G خود را در هاکایدوی ژاپن مستقر خواهد کرد و محل استقرار این ایستگاه‌ها، شعبه‌های ویژه هوندا خواهند بود.

این دو شرکت در حال حاضر تلاش خود را برای طراحی بهینه خودرو و آنتن‌های 5G موجود در آن انجام می‌دهند و به‌زودی شاهد انجام آزمایش‌های اولیه این پروژه در مناطق شهری محدود و منتخب خواهیم بود.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا