دارویی با هدف درمان اوتیسم ابداع شد

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، بسیاری از پزشکان برای کنترل این بیماری از طیف گسترده ای از داروهای روانگردان استفاده می کنند تا بتوانند رفتارهای ضداجتماعی مبتلایان به اوتیسم را تحت کنترل درآورند. اما این کار به خصوص در کودکان ممکن است اثرات سوء دیگری بر جای بگذارد.

به تازگی دارویی با هدف درمان اوتیسم ابداع شده که می تواند ارسال سیگنال های الکتریکی در مغز را به شرایط عادی بازگرداند. این دارو با موفقیت روی موش ها آزمایش شده و پژوهشگران امیدوارند این تحول درمان اوتیسم را نیز در آینده ممکن کند.

داروی یادشده برای درمان نوع خاصی از بیماری اوتیسم که MHS (MEF۲C Haploinsufficiency Syndrome) نام دارد، قابل استفاده خواهد بود. مبتلایان به این نوع از اوتیسم با مشکل ارسال بیش از حد سیگنال های تحریک کننده مغز مواجه هستند و همین مساله باعث رفتارهای نامتعارف اجتماعی در چنین افرادی می شود.

داروی تازه ابداع شده NitroSynapsin قادر به کاهش میزان ارسال سیگنال های مغزی است و آزمایش آن به مدت سه ماه بر روی موش ها موفقیت آمیز بوده است. محققان امیدوارند بعد از تکمیل آزمایش های خود بر روی موش ها بتوانند این دارو را بر روی انسان ها نیز آزمایش کنند. نتایج این بررسی در نشریه نیچر منتشر شده است.