سومین جشنواره «علم برای همه» با موضوع «زلزله و خانواده»

 سومین جشنواره علم برای همه، امسال محوریت برنامه های خود را با توجه به خطرات زلزله برای خانواده ها، روی «زلزله و خانواده» گذاشته است و هدفش آشنایی کودکان و خانواده ها با پدیده کاملا طبیعی زلزله و خطرات احتمالی آن است. همچنین در این جشنواره سرکار خانم دانش ور عامری، مشاور فرماندار بم و از شاهدان عینی "زلزله بم" تجارب خود را با بازدیدکنندگان به اشتراک می گذارد.

این جشنواره به میزبانی برج میلاد 20 آبان آغاز شده و تا 25 همین ماه ادامه دارد و نمایشگاهی از موضوعات مختلف زلزله، گسل های ایران، نواحی پرخطر زلزله، نحوه مراقبت به هنگام وقوع زلزله و … را در برج میلاد برگزار کرده است.

سومین دوره این جشنواره با هدف ترویج علم و تفکر علمی و تربیت شهروند علمی، تشویق همگان برای مشارکت جویی در فعالیت‌های علمی، دریافت ایده‌های نو در حوزه آموزش غیر رسمی، فراهم آوردن شرایط مناسب برای بروز نوآوری، جهت دهی به استعدادها در راستای گسترش علم و فناوری، معرفی فعالیت‌ها و جلب مشارکت نهادها و سازمان‌هایی که در حوزه آموزش غیر رسمی فعالیت می‌کنند و فرهنگ سازی به منظور استفاده از راه حل‌های علمی برای رویارویی با مسائل و چالش‌ها در حال برگزاری است.

با توجه به وقوع زلزله اخیر در غرب ایران و از دست دادن تعدادی از هم وطنانمان در این زلزله، بررسی موضوع زلزله و آشنایی خانواده ها با این موضوع قطعاً می تواند نقش تاثیرگذاری در مراقبت از خود و خانواده به هنگام وقوع زلزله داشته باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا