حمایت صحا از طرح‌های حوزه الکترونیک خودرو

مهندس جان احمدی در ابتدای صحبت‌های خود بر نقش صنعت خودروسازی در اقتصاد جهانی اشاره کرد و گفت: صنعت خودروسازی نقشی جدی در اقتصاد جهانی و تولید ناخالص ملی هر کشور دارد. این صنعت با تولید سالانه نزدیک به ۷۰ میلیون خودرو توانسته برای حدود ۵۰ میلیون نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم فرصت‌های اشتغال ایجاد کند. در کشور ما، خودروسازی با فروش بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال حدود ۲۰ درصد از صنعت را دربرمی‌گیرد و حدود ۲.۵ الی ۳ درصد از سهم ناخالص ملی را به خود اختصاص داده است. همچنین سهم 10 الی 12 درصدی این صنعت در اشتغال صنعتی کشور از جمله دیگر ویژگی های حائز اهمیت این صنعت است.
مهندس جان احمدی درخصوص سهم الکترونیک در صنعت خودرو نیز عنوان کرد: ارزش افزوده الکترونیک در خودروهای فعلی حدود ۴۰ درصد و برای خودروهای هیبریدی و الکتریکی حدود ۷۵ درصد برآورد شده است. همچنین حدود ۱۰ درصد از مجموع قطعات خودرو در کشور به قطعات الکترونیک اختصاص دارد.
وی ادامه داد: کشورهایی مانند چین، آمریکا و ژاپن نیز بیشترین سهم را از تعداد خودروهای الکتریکی تولید شده دارند. در این بین کشورهای چین، آمریکا و کشورهای اروپایی توانسته‌اند سهم بازار خود از این خودروها را افزایش دهند.
رئیس اداره ارزیابی طرح‌های صحا با اشاره به پیش‌بینی‌های جهانی از تولید قطعات و تجهیزات الکترونیکی صنعت خودرو، گفت:‌ پیش‌بینی شده تا سال ۲۰۱۷ ارزش تولیدات الکترونیک مربوط به خودرو، حدود ۱۸۰ میلیارد یورو افزایش پیدا کند که این میزان حدود ۳۰ درصد از کل هزینه‌های تولید خودرو را شامل می‌شود.
وی همچنین در ادامه اتومبیل‌های خودران، داشبوردهای بهره‌مند از واقعیت مجازی، پنل‌های ذخیره‌سازی انرژی و سیستم‌های بازیافت را به‌عنوان برخی از فناوری‌های پیشرفته در آینده صنعت الکترونیک معرفی کرد.

جان احمدی همچنین بر مزیت‌های نفوذ الکترونیک در صنعت خودرو تاکید کرد و افزود: استفاده از الکترونیک در این صنعت موجب بهره‌بردن از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخل کشور به لحاظ دانش فنی و نیروی انسانی می‌شود، از طرفی امکان به‌روزرسانی و توانمندسازی صنعت خودرو با هدف افزایش رقابت‌پذیری، ایجاد ارزش افزوده بیشتر و امکان دست‌یابی به استانداردهای فنی، ایمنی، کیفی و زیست محیطی با استفاده از الکترونیک به دست خواهد آمد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا